Dve jiskriste v serii (vzduchove mezery a vysoke napeti)

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Středa Říjen 7 15:54:50 CEST 2015


Zdravím,
  tak o tomto řešení jsem zatím neslyšel, přeci jen auta nejsou mé hlavní
hobby :-). Jak tak o tom přemýšlím, proč je to tak udělané ? Předpokládám,
že ta druhá svíčka je taky v nějakém válci... Čili asi nejspíše v tom
(uvažujme čtyřválec), jehož píst se pohybuje ve fázi s pístem ve válci
s první svíčkou. Tedy, tou dobou bude v tom druhém válci doba mezi výfukem
a sáním a tudíž tam asi fakt nemá co bouchnout (leda, že by se předchozí
zápal nezdařil, pak by to mohlo ještě dělat zajímavé věci).
  A druhé 2 válce mají zase svoji dvojici svíček... Takže máme 2 cívky ?
2 přerušovače ? Žádný rozdělovač ? Ale to je jako Trabant :-)!
  Nebo máme 2 rozdělovače, kde každý rozděluje jeden konec VN vinutí do
dvou různých svíček ? To by se mi moc nelíbilo...
  Nějak se mi to nepodařilo najít, tak se ptám tady, jak a proč je to
takto vymyšleno :-).
  Zdraví Pavel

> Jednoduše, sekundár cívky není nijak ukostřený, jedním kabelem vede na
> jednu svíčku, ta je přes motor spojená s druhou a druhým kabelem se to
> vrací na druhý konec sekundáru. Má to tak focus mk1 (=od roku 1998) a
> určitě i další auta.
> 
> P.K.
> 
> Dne 7. října 2015 14:40 Tomáš Mádr <ok2mtm na seznam.cz> napsal(a):
> 
> > Svíčky v benzínovém motoru v sérii? To by mě docela zajímalo, jak taková
> > svíčka vypadá, až doteď jsem si myslel, že na svíčku vede jeden drát a
> > druhý je nahrazen blokem motoru. A v takovém případě netuším, jak by se
> > daly rozumně a smysluplně zapojit do série.
> >
> >
> >
> > Tomáš OK2MTM
> >
> > ---------- Původní zpráva ----------
> > Od: Pavel Kadečka <pavel.kadecka na gmail.com>
> > Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
> > Datum: 7. 10. 2015 14:36:31
> > Předmět: Dve jiskriste v serii (vzduchove mezery a vysoke napeti)
> >
> > Přátelé, máme vn trafo a tři různé situace:
> >
> > 1) jedno jiskřiště se vzduchovou mezerou 2mm
> > 2) dvě stejná jiskřiště v sérii, tj. jednu mezeru 1mm, potom kus drátu a
> > druhou mezeru 1mm
> > 3) jako 2), ale každé jiskřiště má jinou mezeru, tj. jedno 0,5mm, druhé
> > 1,5mm, dohromady jsou to opět 2mm
> >
> > Otázka zní: z pohledu trafa liší se ty tři případy? Při jakém napětí dojde
> > k přeskoku jiskry?
> >
> > Někomu je to možná povědomé - jedná se o zapalování v autě, kdy za
> > sekundárem vn trafa (běžně se mu v autě říká "cívka") jsou dvě svíčky v
> > sérii a pálí vždy současně (jedna zapaluje směs, druhá v té chvíli pálí jen
> > tak bez užitku, někdy se říká, že se tím čistí).
> >
> > Proč se na to ptám - někdo mi tvrdí, že pokud budou mít ty svíčky různý
> > odtrh, může to zničit cívku přepětím, já tvrdím, že je to nesmysl, pokud
> > dohromady mají svíčky odtrh menší, než je pro ně předepsaný (např.
> > předepsáno je 1,3mm, v reálu bude jedna mít 1mm a druhá 1,3mm).
> >
> > P.K.


Další informace o konferenci Hw-list