Dve jiskriste v serii (vzduchove mezery a vysoke napeti)

gatilo gatilo na centrum.cz
Středa Říjen 7 16:06:40 CEST 2015


 7.10.2015, 16:03:19

Ano, 2 civky, 2 prerusovace, dnes vyhradne polovodicove, zadny
rozdelovac, casto ani zadne zapalovaci kabely, neb to cele je jeden
blok nasazeny primo na svicky a prisroubovany k motoru.
IMHO velni spolehlive a bezproblemove reseni. napr:
http://www.autobyznys.cz/x4495/modul-zapalovaci-felicia-1.3-mpi-lista-champion-%3B-047905104


S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz

--
Pavel Troller napsal:

> Zdravím,
>   tak o tomto řešení jsem zatím neslyšel, přeci jen auta nejsou mé hlavní
> hobby :-). Jak tak o tom přemýšlím, proč je to tak udělané ? Předpokládám,
> že ta druhá svíčka je taky v nějakém válci... Čili asi nejspíše v tom
> (uvažujme čtyřválec), jehož píst se pohybuje ve fázi s pístem ve válci
> s první svíčkou. Tedy, tou dobou bude v tom druhém válci doba mezi výfukem
> a sáním a tudíž tam asi fakt nemá co bouchnout (leda, že by se předchozí
> zápal nezdařil, pak by to mohlo ještě dělat zajímavé věci).
>   A druhé 2 válce mají zase svoji dvojici svíček... Takže máme 2 cívky ?
> 2 přerušovače ? Žádný rozdělovač ? Ale to je jako Trabant :-)!
>   Nebo máme 2 rozdělovače, kde každý rozděluje jeden konec VN vinutí do
> dvou různých svíček ? To by se mi moc nelíbilo...
>   Nějak se mi to nepodařilo najít, tak se ptám tady, jak a proč je to
> takto vymyšleno :-).
>   Zdraví Pavel

>> Jednoduše, sekundár cívky není nijak ukostřený, jedním kabelem vede na
>> jednu svíčku, ta je přes motor spojená s druhou a druhým kabelem se to
>> vrací na druhý konec sekundáru. Má to tak focus mk1 (=od roku 1998) a
>> určitě i další auta.
>> 
>> P.K.
>> 
>> Dne 7. října 2015 14:40 Tomáš Mádr <ok2mtm na seznam.cz> napsal(a):
>> 
>> > Svíčky v benzínovém motoru v sérii? To by mě docela zajímalo, jak taková
>> > svíčka vypadá, až doteď jsem si myslel, že na svíčku vede jeden drát a
>> > druhý je nahrazen blokem motoru. A v takovém případě netuším, jak by se
>> > daly rozumně a smysluplně zapojit do série.
>> >
>> >
>> >
>> > Tomáš OK2MTM
>> >
>> > ---------- Původní zpráva ----------
>> > Od: Pavel Kadečka <pavel.kadecka na gmail.com>
>> > Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
>> > Datum: 7. 10. 2015 14:36:31
>> > Předmět: Dve jiskriste v serii (vzduchove mezery a vysoke napeti)
>> >
>> > Přátelé, máme vn trafo a tři různé situace:
>> >
>> > 1) jedno jiskřiště se vzduchovou mezerou 2mm
>> > 2) dvě stejná jiskřiště v sérii, tj. jednu mezeru 1mm, potom kus drátu a
>> > druhou mezeru 1mm
>> > 3) jako 2), ale každé jiskřiště má jinou mezeru, tj. jedno 0,5mm, druhé
>> > 1,5mm, dohromady jsou to opět 2mm
>> >
>> > Otázka zní: z pohledu trafa liší se ty tři případy? Při jakém napětí dojde
>> > k přeskoku jiskry?
>> >
>> > Někomu je to možná povědomé - jedná se o zapalování v autě, kdy za
>> > sekundárem vn trafa (běžně se mu v autě říká "cívka") jsou dvě svíčky v
>> > sérii a pálí vždy současně (jedna zapaluje směs, druhá v té chvíli pálí jen
>> > tak bez užitku, někdy se říká, že se tím čistí).
>> >
>> > Proč se na to ptám - někdo mi tvrdí, že pokud budou mít ty svíčky různý
>> > odtrh, může to zničit cívku přepětím, já tvrdím, že je to nesmysl, pokud
>> > dohromady mají svíčky odtrh menší, než je pro ně předepsaný (např.
>> > předepsáno je 1,3mm, v reálu bude jedna mít 1mm a druhá 1,3mm).
>> >
>> > P.K.
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

 



Další informace o konferenci Hw-list