[OT] jenom nebo akorat (ach ta dnesni mladez)

Čtvrtek Květen 21 08:34:07 CEST 2015

Já tomu říkám "akorát". Úzce souvisí s pojmem "opakovačka" neboli
"winchestrovka".

Pod pojmem opakovačka, neboli opakovaná zakázka, se rozumí dodávka něčeho,
co už jsme v minulosti dodali, takže prostě jenom vyrobíte kopii 1:1,
případně nahradíte nevyráběné součásti novými apod., děláte minimální
změny. Např. běžné domovní jističe OEZ, řada LSN se už nevyrábí, nahradila
ji řada LPN, případně to jde nahradit jističem od ABB, Moeller, Siemens...
Předpokládá se minimum práce a velká úspora nákladů oproti minulé dodávce,
kdy jsme museli dělat vývoj a projekt. Takže to nabídnete za podstatně
nižší cenu a zákazník to za tu cenu objedná, všechno je zdánlivě jasné.

Pak ovšem přijde "akorát":

"Bude to stejný jako to bylo, akorát mi ten napájecí zdroj dej dovnitř."
(Napájecí zdroj byl původně externí a větší než celé zařízení, zákazník si
představuje, že po této drobné změně zůstanou rozměry zachovány, resp. bude
to ještě menší.)

"Je to dobré, akorát v cílové zemi nemají 50Hz, ale 60Hz. Je to problém?"
(Naštěstí nebyl, protože všechny přístroje snesly obojí, spínaným zdrojům
je to jedno, větráky se budou točit trochu rychlejc a žárovka to nepozná.)

"Bude to stejné, akorát přívod do rozvaděče nebude spodem, ale horem." (Ve
chvíli, kdy je hotový projekt a vyrobená skříň, to fakt potěší.)

Přidejte se, kdo máte podobné historky ;)

Pavel Kadečka.