elektronkove radio Lyra - oprava

nevrklap na volny.cz nevrklap na volny.cz
Středa Květen 20 09:13:11 CEST 2015

Zdravim,
vedl jsem jednomu gymnazistovi projekt a on se na me ted obratil s nize uvedenym dotazem. Elektronkam nerozumim tak nemam co bych poradil..
Nize je tam i odpoved jednoho meho kolegy, ktery obcas elektronky obdivuje a gymnazistova reakce...
Kdybyste meli nekdo nejaky komentar budu vdecny.
Diky
P.

mám tu problém s VKV oscilátorem s ECC85. Při frekvenci nad 92MHz klesá amplituda až přestane fungovat úplně. Trioda je nová. Když zmenším cívku L13, trošku se ten mezní kmitočet posune nahoru, ale cívka má 3 závity, takže moc měnit nejde. Paralelní kondenzátor C24 mám 12p. Jiné změny jsem zatím nedělal. Tranzistory mi to občas dělají na nepájivém poli. Nevíš, co to způsobuje?

ECC85 podle me neni na vkv osc nejlepsi, ecc88 ma vetsi zesileni;tak by mohla mit rezervu v gainu na tom pracovnim kmitoctu...85 je na samokmitajici smesovac..
Jinak s tema kmitoctama: 12p je dost mala hodnota a muze ji ovlivnit layout,nevim kolik je mrizkova kapacita 85ky- vypada to na parazitni kapacity kolem; kdyz to nevymizi po redesignu prejit na 88 a nebo zmenit typ oscilatoru

ECC85 byla snad v každým rádiu s VKV rozsahem používána jako Meissnerův oscilátor, a rezervu gainu bych neřešil, protože když tu triodu vyměním za slabou, mezní kmitočet se nijak nezmění. Díval jsem se taky, že ECC88 snese o 160V míň. Vyzkouším teda udělat celou jednotku znovu.

schema: http://www.uschovna.cz/zasilka/FDNYCJRW23AJKBGL-5HU/