OT (mirne): jak se tzv. "vizionari" stavaji socialne-inzenyrskymi magory...

Pondělí Březen 23 09:25:31 CET 2015

Dne 22. března 2015 12:14 Petr Labaj <labaj na volny.cz> napsal(a):

> No a zavedení automatického řízení by byl podle mě průlom dobrým směrem.
> Jak už tady velmi rozumně zaznělo dřív, tak to bude muset být jakýmsi
> způsobem vynuceno, protože lidští řidiči by mezi automaty asi dělali dost
> bordel. Takže ten směr, že se to bude šířit napřed jen na vyhrazených
> komunikacích, jejichž procento se bude časem zvětšovat, je asi reálný.
> Ale na různých polních cestách to asi nikdy nebude, takže jistě si člověk
> ruční řízení jako koníčka bude moct zachovat.

Člověk se hlavně naučí řídit auto tím, jak řídí auto. Když za něj bude
řídit auto, nenaučí se nic. Autoškola nestačí - jak je vidět na spoustě
lidí, co maj řidičák už od střední školy, ale auto v reálu řídili tak
jednou a dneska už ani nevěděj, kterej pedál je brzda a s autem by
nedokázali ani odjet natož pak řídit ve skutečným provozu.

Možná jednou přijde doba, kdy bude zvláštní kategorie řidičáku, která bude
znamenat "smí řídit auto pouze v automatickém režimu", tj. v případě
výpadku automatiky zajede ke kraji, zastaví a počká na odtahovku... a to by
vlastně mohl automat udělat taky sám. Nějaký záložní automat, který by
zaskočil při výpadku toho hlavního.

Jinak já bych měl obavu plně svěřit řízení auta (= svoje zdraví a život)
nějakému počítači, který bude řídit za mě. Vidíme každý den, jak je
elektronika poruchová a sebelepší zařízení dokáže selhat, procesory se
koušou, softwary mají plno chyb, napájecí zdroje odcházejí, paměťové karty
odcházejí, všechno tohle může potkat automatického řidiče v autě.

P.K.