OT (mirne): jak se tzv. "vizionari" stavaji socialne-inzenyrskymi magory...

Galloth lordgalloth na gmail.com
Neděle Březen 22 21:06:03 CET 2015


Zdravím,

co se týče odpovědnosti za způsobenou nehodu, tak jsem před nějakou dobou
byl na přednášce člověka, který se vývojem automatického auta zabýval a
jehož prototyp cvičně jezdil někde v Itálii. A bylo to tak, že po celou
cestu musel někdo sedět za volantem (i když volantem točilo auto samo) aby
mohl v případě krize převzít řízení. Za auto odpovídal tento člověk. V
poslední části cesty jelo auto úplně bez řidiče (aby byla větší šou) a pak
muselo mít nouzové dálkové ovládání přes počítač a odpovídal za něj ten
člověk, který seděl u toho počítače (Oni to vyřešili tak, že tohoto člověka
dali na místo spolujezdce, takže to dálkové ovládání nebylo až tak dálkové).

Co se týče zákazu manuálně řízených aut v budoucnu, tak myslím, že důvod
zákazu bude trošku jiný než se zde píše. A to ten, že jakmile se stanou
automatická auta spolehlivějšími než lidští řidiči, většina nehod bude
způsobena lidskou chybou. A při nehodě vzniká škoda a zranění všem
účastníkům, ne jen viníkovi. Takže já si koupím skvělé automatické auto a
nejaký manuáoní řidič do mě nabourá, zničí mi auto a ještě mě dostane do
nemocnice. To se mi samozřejmě líbit nebude a tak budu volat po tom, aby
tyto lidi na silnice nepouštěli. Ne proto abych jezdil rychleji, ale proto,
aby mě nemohli svou chybou nebo agresí ohrozit.

Honza

Dne 22. března 2015 20:52 Pavel Rotter <PavelRotter na newte.cz> napsal(a):

> Myslím si, že jde o zjednodušení celého problému, je mnoho vnějších vlivů,
> které lze jen obtížně předvídat a může dojít nehodě - pokud by ty
> automatizované silnice nebyly v nějakém tubusu, může vběhnout srna,
> spadnout
> strom, opilec a pod. Silnice v tubusu by byly zase děsně drahé... A pokud k
> nehodě dojde je zde problém odpovědnosti, kdo ji ponese? Výrobce auta?
> Provozovatel? Tvůrce software? Myslím si, že proto jsou ještě ve vlacích
> strojvůdci i když zcela automatické řízení vlaku je snazší úloha než zcela
> automatické řízení automobilu. Osobně si myslím, že na masivní rozšíření
> plně automatického řízení automobilu nedojde....
>
> S pozdravem P. R.
>
> -----Original Message-----
> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jindroush
> Sent: Sunday, March 22, 2015 8:35 PM
> To: HW-news
> Subject: Re: OT (mirne): jak se tzv. "vizionari" stavaji
> socialne-inzenyrskymi magory...
>
> Automaticky provoz muze byt hustsi (takze mene zabetonovanych ploch),
> rychlejsi a plynulejsi (mensi spotreba) nez lidsky.
>
> Dale, muzeme jit jeste dal nez Musk (i kdyz si myslim, ze uz jsem to taky
> nekde cetl) a zamyslet se nad naprostym zakazem vlastnictvi/provozu
> automobilu ve mestech, ktera se pri zachovani individualni dopravy da resit
> sdilenymi autonomnimi elektromobily - zadne lokalni emise, nizsi hluk,
> uspora parkovacich mist (v usa snad az 30% ploch mest), vyvazovani spicek,
> zrychleni provozu inteligentni dopravni siti...
>
> Domnivam se, ze individualni svoboda ve smyslu "neco vlastnim, tak mi to
> musite dovolit provozovat" je stejne pochybna, jako svoboda majitelu
> ctyrkolek jezdit si po lese.
>
> On 22.3.2015 12:14, Petr Labaj wrote:
> > No a zavedení automatického řízení by byl podle mě průlom dobrým směrem.
> > Jak už tady velmi rozumně zaznělo dřív, tak to bude muset být jakýmsi
> > způsobem vynuceno, protože lidští řidiči by mezi automaty asi dělali
> > dost bordel. Takže ten směr, že se to bude šířit napřed jen na
> > vyhrazených komunikacích, jejichž procento se bude časem zvětšovat, je
> asi
> reálný.
> > Ale na různých polních cestách to asi nikdy nebude, takže jistě si
> > člověk ruční řízení jako koníčka bude moct zachovat.
> >
> > A myslím, si, že o tu automatizaci lidi budou mít zájem, tak jako mají
> > zájem třeba o dálnice, i když třeba okolní přírodu můžu líp vychutnat z
> okresky.
> > Takže myslím, že panu Muskovi nehráblo, ale že (jako obvykle) vidí
> > dál, než většina ostatních.
> >
> > PL
> >
> > *********************************
> >
> > From: "gatilo" <gatilo na centrum.cz>
> > To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> > Sent: Sunday, March 22, 2015 11:57 AM
> > Subject: Re: OT (mirne): jak se tzv. "vizionari" stavaji
> socialne-inzenyrskymi magory...
> >
> >
> > 22.3.2015, 11:53:27
> >
> > Extrapolujte dnesni stav (zakaz vymeny tachometru, povinne smirovaci
> > krabicky ) a dojdete k temuz zaveru.
> > Mocni utahuji srouby ze vsech stran a my, misto toho, abychom je
> > napichli na vidle, jen brblame u piva ci klabosnice.
> >
> > S pozdravem Pavel
> >   mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz
> >
> > --
> > Jirka napsal:
> >
> >> http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/elon-musk-jednou-pri
> >> jde-doba-kdy-bude-rizeni-auta-clovekem-zakazano-1173645
> >
> >> Pokud by to nekdo nechapal: i takto lze HW a SW vyuzit pro socialne
> >> -inzenyrsky kretenismus a ovladani ovciho jedince...
> >
> >> Vsechna cest Muskovi v jeho ostatnich cinnostech, ale tady mu
> >> evidentne hrablo.
> >
> >> --
> >> Jirka
> >
> > _______________________________________________
> > HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz
> > http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> >
>
>
> --
> Jindroush (kubecj na avast.com)
> http://www.kostky.org - Pro fany stavebnic LEGO.
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20150322/305fa922/attachment-0001.html>


Další informace o konferenci Hw-list