OT (mirne): jak se tzv. "vizionari" stavaji socialne-inzenyrskymi magory...

Pavel Rotter PavelRotter na newte.cz
Neděle Březen 22 20:52:40 CET 2015

Myslím si, že jde o zjednodušení celého problému, je mnoho vnějších vlivů,
které lze jen obtížně předvídat a může dojít nehodě - pokud by ty
automatizované silnice nebyly v nějakém tubusu, může vběhnout srna, spadnout
strom, opilec a pod. Silnice v tubusu by byly zase děsně drahé... A pokud k
nehodě dojde je zde problém odpovědnosti, kdo ji ponese? Výrobce auta?
Provozovatel? Tvůrce software? Myslím si, že proto jsou ještě ve vlacích
strojvůdci i když zcela automatické řízení vlaku je snazší úloha než zcela
automatické řízení automobilu. Osobně si myslím, že na masivní rozšíření
plně automatického řízení automobilu nedojde....

S pozdravem P. R.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jindroush
Sent: Sunday, March 22, 2015 8:35 PM
To: HW-news
Subject: Re: OT (mirne): jak se tzv. "vizionari" stavaji
socialne-inzenyrskymi magory...

Automaticky provoz muze byt hustsi (takze mene zabetonovanych ploch),
rychlejsi a plynulejsi (mensi spotreba) nez lidsky.

Dale, muzeme jit jeste dal nez Musk (i kdyz si myslim, ze uz jsem to taky
nekde cetl) a zamyslet se nad naprostym zakazem vlastnictvi/provozu
automobilu ve mestech, ktera se pri zachovani individualni dopravy da resit
sdilenymi autonomnimi elektromobily - zadne lokalni emise, nizsi hluk,
uspora parkovacich mist (v usa snad az 30% ploch mest), vyvazovani spicek,
zrychleni provozu inteligentni dopravni siti...

Domnivam se, ze individualni svoboda ve smyslu "neco vlastnim, tak mi to
musite dovolit provozovat" je stejne pochybna, jako svoboda majitelu
ctyrkolek jezdit si po lese.

Jindroush (kubecj na avast.com)
http://www.kostky.org - Pro fany stavebnic LEGO.