OT (mirne): jak se tzv. "vizionari" stavaji socialne-inzenyrskymi magory...

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Neděle Březen 22 21:49:28 CET 2015

Dne 22.3.2015 v 21:06 Galloth napsal(a):
> Zdravím,
>
> co se týče odpovědnosti za způsobenou nehodu, tak jsem před nějakou dobou byl na
> přednášce člověka, který se vývojem automatického auta zabýval a jehož prototyp
> cvičně jezdil někde v Itálii. A bylo to tak, že po celou cestu musel někdo sedět
> za volantem (i když volantem točilo auto samo) aby mohl v případě krize převzít
> řízení. Za auto odpovídal tento člověk. V poslední části cesty jelo auto úplně
> bez řidiče (aby byla větší šou) a pak muselo mít nouzové dálkové ovládání přes
> [...]

No já myslím, že nemusíme vymýšlet teorie, stačí si prohlédnout vývoj letecké
dopravy. Letadla fakticky řídí autopilot, ale přesto jsou dva piloti v kokpitu
právě pro případ nestandardní situace a odpovědnost nesou oni.

Standa