upgrade SW (bylo: Re: OT: RouterBoard bylo Re: OT Exploiting SOHO Routers)

Josef Šíp sip na raab.cz
Čtvrtek Březen 19 21:46:39 CET 2015

Co se tyka licence nemusite se niceho bat. Pokud je potreba nejaky update
tak Vam to mikrotik po upgrade fw rekne a je to na jedno kliknuti a reboot.
Zadna hruza.
Pokud mate historiky stroj kde nejde primo nahrat posledni verze fw opet Vam
to vse pise - jaka posledni jde nahrat, po jejim nahrati Vam napise jaka dalsi.
Vse klikaci prehledne a pokud prechazite na novejsi verzi tak se zachovava nastaveni.
(Neco jineho jsou skripty ale to Vas zatim trapit nebude)
Vse je Winbox - System/License

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jirka
Sent: Thursday, March 19, 2015 9:23 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: OT: upgrade SW (bylo: Re: OT: RouterBoard bylo Re: OT Exploiting SOHO Routers)

Presne techto hruz jsem se obaval, kdykoliv jsem o Mikrotiku a jeho licencovanem SW v minulosti cetl...

Nejhorsi na tom je to, ze vyrobce neudela jasnou, prehlednou a stale aktualni (!) tabulku, co s cim funguje a co ne. Nebo ji nekde ma?

Abychom si rozumeli: nemam nic proti placeni, pokud se pro nej vyrobce rozhodne. Ani nemam nic proti bezplatnemu upgrade pouze v ramci urciteho rozsahu verzi (treba u Eagle je to v ramci "desetinnych" zmen, ale taky to tusim oficialne nikde nerikaji).

Z ceho jsem ale uplne zurivej je to, ze clovek se neustale pohybuje v jakesi "pasti", jejiz parametry mu ovsem nejsou sdeleny a pokud past sklapne, ma jedinou sanci: zaplatit. Obvykle se uz nejde ani bezplatne vratit k minule verzi...

Jestli je to tady nejak jinak, pak sorry za moje spatne chapani. Jsou ale jine pripady, kdy tato ci podobna maxikurvarna funguje a nikdo nic nenamita (!!!)...

--
Jirka