OT Kritické body funkcí

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Čtvrtek Červen 11 20:02:14 CEST 2015

To je tím, že v praxi takhle jemné rozdíly prostě opomíjíme. Obecnější
pojem lokálního extrému zahrnuje i situaci, kdy první derivace není v
daném bodě definována, zatímco ve stacionárním bodě definována být musí
a musí být nulová. Obdobně je to s dvojicí inflexní - kritický bod a
vztahem k derivaci druhé.
Zajímalo by mě, co je to za školu, když obtěžují studenty s takovými
detaily, které stejně okamžitě zapomenou a navíc je můžou dost mást.
Stejně jako Pavel si matně pamatuji pojmy lokální extrém a inflexní bod,
s pojmy stacionární a kritický bod se setkávám zřejmě poprvé. Mám takový
dojem, že pokud se člověk nechce stát profesionálním matematikem, pak
jsou mu tyto pojmy a jejich rozlišování k ničemu. Jestli se matematika
vyučuje tímto způsobem (bazírováním na blbostech), pak se nedivím, že
středoškolákovi působí problémy trojčlenka.

Mrazík