[MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy

Radek Sztwiorok sztrad na gmail.com
Pátek Červenec 10 12:17:41 CEST 2015


To Vam asi zase nepomuzu. Opravuji jich hodne a plantaji se mi do kupy ale 
jak pise kolega nademnou byvaji tam bud barevne oznacene plastove pera nebo 
je to jen na vypichovak.Pokud to nepujde jinak tak ho vrtnete malym vrtackem 
a on se rozpadne a pak ho vystourate.
To je ten problem dnesnich servisu napise to krabicku tak se hned meni aniz 
by nekdo prvne meril.
RS
----- Original Message ----- 
From: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Friday, July 10, 2015 11:09 AM
Subject: Re: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy


Zdravím,
  tak to vypadá, že máme zaměřeno.
  Nařízl jsem drát těsně u konektoru. Měď čistá, nezkorodovaná. Ale mezi 
pinem
v konektoru a vodičem nekonečno Ohm. Závada je přímo v konektoru.
  Udělal jsem i "protiexperiment" - po nastartování se na vodiči objevilo
kýžených 4.4V, zatímco na konektoru nic.
  Nyní možná hloupá, ale přesto otázka: Jak se do toho konektoru leze ? Jak
to opravit ? Je velmi robustní, má vnitřní těleso, v němž jsou kontakty, 
které
je nějak fixováno ve vnějším obalu. Potřebovalo by to uvolnit a vysunout
dopředu (nebo naopak obal zasunout dosadu směrem po drátech), ale drží to
v sobě jak helvétská víra. A jak je ten drát k tomu kontaktu přidělaný ?
Zaříznutý ? Přpájený ? V pružině ?
  Zdraví Pavel

> Koukam spravny elektrikar na dovolene.
> Merak naradi tak to ma byt.
> Liznete ten tenky drat nozem jestli neni pod izolaci cerny. Jestli si 
> dobre
> vzpominam(hold jezdi mi tu takovych srotu dost ta elektroinstalace v 
> autech
> krizem vsemi znackami je strasna) tak v jednom pripade to bylo primo v
> konektoru a pak to bylo v tech 30cm do napojeni na  tlusti svazek .
> Prominte ale ted tu zadneho forda nemam abych koukl(kdyz to clovek vidi
> hned si vzpomene).
> S tim smazanim jsi nejsem jist. Vesmes staci bud opakovane nastartovat
> motor a ono se to chytne samo ci odpojit na par hodin baterku a po
> pripojeni se provedene automaticky inicializace. Ja to mazu vzdy po oprave
> takze v tomhle bych fakt lhal.
> RS
> ----- Original Message ----- From: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>
> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Sent: Wednesday, July 08, 2015 9:32 PM
> Subject: Re: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy
>
>
> Zdravím,
>  ano, zítra se na to podívám. Vše se to zdá potvrzovat.
>  Dnes jsme byli opět v servisu. Měli pro nás připravenu náhradní krabičku
> a chtěli i s montáží 70 Eur. Skřípal jsem zuby, ale souhlasil. Jen jsem 
> jim
> koukal pod ruce, co tam všechno kutí. Krabičku nasadili, zapojili - a nic.
> Stejný problém. Ventilátor stojí a hlásí se kód P0691 - Fan 1 control
> circuit
> low. Tak jsme slušně poděkovali a jeli pryč. Já včera stačil naši krabičku
> kuchnout - ještě jsem to, že jde nejspíš o kabeláž, nevěděl. Horní 
> plastové
> víčko to odneslo, ale pak už to bylo nedestruktivní a tak věřím, že jsem
> nic nezničil a víčko si vyrobím nové a přilepím - stejně jako bylo to 
> staré.
> Každopádně DPS vypadá velmi dobře pájená, spoje jsou krásné, lesklé, nikde
> ani
> stopa koroze jako na fotkách té ruské, co tu na to šel odkaz. Nemá náhodou
> automotive výjimku z RoHS ? Bezolovnatě to nevypadá.
>  Nevypájoval jsem destičku, jen vidím na ty spoje a součástky, které jsou
> vidět, ale vypadá to velmi důvěryhodně.
>  Poté, co jsme začali tušit, že jde o problém někde jinde, jsem začal
> hledat
> a našel zdroj, hlásající, že s běžícím motorem má být na tom tenkém drátě
> cca 4.4V. Já to měřil a ať měřím jak měřím - proti zemi i + - stále 0,
> neboli
> drát fakt trčí ve vzduchu. Říkáte, že do půl metru ? U nás se zhruba po 30
> cm
> ten svazek od ventilátoru "zavětvuje" do podstatně tlustšího. Máme tedy
> kuchat
> i ten tlustý ? Trošku se bojím, abych něco nepoškodil. Radíte odpojit
> baterii ?
> Není u takto "chytrého" auta po odpojení baterie něco potřeba resetovat ?
> Minimálně asi bude chtít nakódovat rádio, a kód tu samozřejmě nemáme.. 
> Nebo
> to mám risknout se zapojenou baterií ?
>  Jinak tyhle TDCi motory jsou teplotně velmi stabilní. Říká se, že 
> zážehové
> motory se snáze přehřejí, protože nejedou-li na plný výkon, škrtí se 
> průchod
> vzduchu motorem, zatímco diesel stále hltá plnou dávku vzduchu, kterou se
> chladí. V pár kolonách jsme cestou sem popojížděli a teplota ani 
> nestoupala.
> Samozřejmě to nechci zneužívat, ale pokud to tady nevyjde, hodláme s tím
> nastoupit na cestu do ČR koncem příštího týdne - dojelo to sem, mělo by to
> dojet i zpátky :-). Budeme více sledovat teplotu a když tak zastavíme,
> abychom motor nepoškodili.
>  Ještě otázka na konec - v jednom zdroji jsem četl, že ani po opravě drátu
> to fungovat nezačne, dokud se přes OBD nevymaže ta závada. Čili budu muset
> zase na diagnostiku ? Hmm, hloupé... Nebo to jde i jinak ?
>  Zdraví Pavel
>
>> Jedna rada ze jste kolega. Pamatuji-li si spravne od te jednotky jdou 3
>> draty. Dva silne a jeden slaby. Rozkuchejte svazek a tak do pul metru 
>> bude
>> ten slaby preruseny. Jestli si dobre vzpominam je ruzovy nebo fialovy. Je
>> to takovy spek ale uz jsem to parkrate spravoval.
>> To je ta kvalitni cinska kabelaz.
>> Nic za to nedate a mozna i neco usetrite. Jinak muzete v prvni vetsi
>> kolone
>> uvarit motor a to nestoji za to.
>> RS
>> ----- Original Message ----- From: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>
>> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
>> Sent: Tuesday, July 07, 2015 7:52 PM
>> Subject: Re: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy
>>
>>
>> Zdravím,
>>  tak se hlásím z druhým dějstvím.
>>  Zajeli jsme do servisu a nechali doplnit chladivo. Výsledek žádný. 
>> Pánové
>> se tam s tím mořili ještě asi 3 hodiny a pak to vzdali. Doporučili dojet 
>> o
>> pár ulic dál, že tam je diagnostická dílna.
>>  V diagnostické dílně byli úspěšnější a zjistili, že problém vůbec není
>> v klimatizaci jako takové, ale v hlavním ventilátoru motoru, který 
>> nejede.
>> Servisák to celkem uměl, šel takřka najisto, vyvolal i příslušný test,
>> povídá "teď by se měl větrák rozběhnout" - a nic, a za chvíli chyba 
>> P0xxx,
>> už si nepamatuji přesně to číslo, ale vysvětlení bylo "obvod 
>> ventilátoru -
>> porucha". Já to i psal v původním mailu, že v tomto může být chyba, ale
>> neměl jsem to jak zkontrolovat. Od diagnostika nás poslali do další 
>> dílny,
>> tentokráte specializované přímo na Fordy.
>>  V této dílně si udělali vlastní diagnostiku, ne notebookem ale obrovským
>> měřákem (určeným přímo na motorovou diagnostiku) a konstatovali - hmm,
>> jasně,
>> řídicí jednotka větráku v čoudu. A rovnou nabídli, že seženou do tří dnů
>> novou za 350 Eur, nebo jetou za 100 Eur.
>>  Na aukru ji vidím za 499 Kč :-). Jednotku mám venku, chtěl jsem ji
>> kuchnout,
>> ale asi se do ní ani nedostanu. Na Ali* je za 5 USD, když se jich koupí
>> 20.
>> Auto bez jednotky normálně jede, ani indikace motoru nesvítí, je mu to
>> putna. Ještě tu žena obvolává známé, ale pokud se s cenou nedostaneme
>> podstatně níže, asi tu pokus o opravu vzdáme, budeme se přepravovat v 
>> noci
>> a domů taky dojedeme - pokud auto jede, motor se chladí dost a pokud by
>> nás
>> stihl nějaký problém a motor se začal přehřívat (kolony atd.), tak holt 
>> si
>> stahneme okýnka a pustíme naplno topení, to by mělo pomoci :-). V ČR to
>> jistě
>> nebude už velký problém.
>>  Jen pro strýčka příhodu, pokud by tohle měl někdo z nějakého vraku v
>> garáži, má to číslo 940.0029.04 a pasuje to i na Mondea 2005 - 2011.
>>  Zdraví Pavel
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> ---
> Tato zpráva byla zkontrolována na viry programem Avast Antivirus.
> http://www.avast.com
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list 


---
Tato zpráva byla zkontrolována na viry programem Avast Antivirus.
http://www.avast.com



Další informace o konferenci Hw-list