[MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy

gatilo gatilo na centrum.cz
Pátek Červenec 10 11:54:37 CEST 2015


 10.7.2015, 11:51:25

Uz jste byl v servise 2x, tak tam zajedte i po treti.
Oni na to snad budou mit specialni nastroje, mozna to uz nekdy i
delali a kdyz to zbabraji, melo by to jit na jejich triko.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz

--
Pavel Troller napsal:

> Zdravím,
>   tak to vypadá, že máme zaměřeno.
>   Nařízl jsem drát těsně u konektoru. Měď čistá, nezkorodovaná. Ale mezi pinem
> v konektoru a vodičem nekonečno Ohm. Závada je přímo v konektoru.
>   Udělal jsem i "protiexperiment" - po nastartování se na vodiči objevilo
> kýžených 4.4V, zatímco na konektoru nic.
>   Nyní možná hloupá, ale přesto otázka: Jak se do toho konektoru leze ? Jak
> to opravit ? Je velmi robustní, má vnitřní těleso, v němž jsou kontakty, které
> je nějak fixováno ve vnějším obalu. Potřebovalo by to uvolnit a vysunout
> dopředu (nebo naopak obal zasunout dosadu směrem po drátech), ale drží to
> v sobě jak helvétská víra. A jak je ten drát k tomu kontaktu přidělaný ?
> Zaříznutý ? Přpájený ? V pružině ?
>   Zdraví Pavel

>> Koukam spravny elektrikar na dovolene.
>> Merak naradi tak to ma byt.
>> Liznete ten tenky drat nozem jestli neni pod izolaci cerny. Jestli si dobre 
>> vzpominam(hold jezdi mi tu takovych srotu dost ta elektroinstalace v autech 
>> krizem vsemi znackami je strasna) tak v jednom pripade to bylo primo v 
>> konektoru a pak to bylo v tech 30cm do napojeni na  tlusti svazek . 
>> Prominte ale ted tu zadneho forda nemam abych koukl(kdyz to clovek vidi 
>> hned si vzpomene).
>> S tim smazanim jsi nejsem jist. Vesmes staci bud opakovane nastartovat 
>> motor a ono se to chytne samo ci odpojit na par hodin baterku a po 
>> pripojeni se provedene automaticky inicializace. Ja to mazu vzdy po oprave 
>> takze v tomhle bych fakt lhal.
>> RS
>> ----- Original Message ----- From: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>
>> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
>> Sent: Wednesday, July 08, 2015 9:32 PM
>> Subject: Re: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy
>>
>>
>> Zdravím,
>>  ano, zítra se na to podívám. Vše se to zdá potvrzovat.
>>  Dnes jsme byli opět v servisu. Měli pro nás připravenu náhradní krabičku
>> a chtěli i s montáží 70 Eur. Skřípal jsem zuby, ale souhlasil. Jen jsem jim
>> koukal pod ruce, co tam všechno kutí. Krabičku nasadili, zapojili - a nic.
>> Stejný problém. Ventilátor stojí a hlásí se kód P0691 - Fan 1 control 
>> circuit
>> low. Tak jsme slušně poděkovali a jeli pryč. Já včera stačil naši krabičku
>> kuchnout - ještě jsem to, že jde nejspíš o kabeláž, nevěděl. Horní plastové
>> víčko to odneslo, ale pak už to bylo nedestruktivní a tak věřím, že jsem
>> nic nezničil a víčko si vyrobím nové a přilepím - stejně jako bylo to staré.
>> Každopádně DPS vypadá velmi dobře pájená, spoje jsou krásné, lesklé, nikde 
>> ani
>> stopa koroze jako na fotkách té ruské, co tu na to šel odkaz. Nemá náhodou
>> automotive výjimku z RoHS ? Bezolovnatě to nevypadá.
>>  Nevypájoval jsem destičku, jen vidím na ty spoje a součástky, které jsou
>> vidět, ale vypadá to velmi důvěryhodně.
>>  Poté, co jsme začali tušit, že jde o problém někde jinde, jsem začal 
>> hledat
>> a našel zdroj, hlásající, že s běžícím motorem má být na tom tenkém drátě
>> cca 4.4V. Já to měřil a ať měřím jak měřím - proti zemi i + - stále 0, 
>> neboli
>> drát fakt trčí ve vzduchu. Říkáte, že do půl metru ? U nás se zhruba po 30 
>> cm
>> ten svazek od ventilátoru "zavětvuje" do podstatně tlustšího. Máme tedy 
>> kuchat
>> i ten tlustý ? Trošku se bojím, abych něco nepoškodil. Radíte odpojit 
>> baterii ?
>> Není u takto "chytrého" auta po odpojení baterie něco potřeba resetovat ?
>> Minimálně asi bude chtít nakódovat rádio, a kód tu samozřejmě nemáme.. Nebo
>> to mám risknout se zapojenou baterií ?
>>  Jinak tyhle TDCi motory jsou teplotně velmi stabilní. Říká se, že zážehové
>> motory se snáze přehřejí, protože nejedou-li na plný výkon, škrtí se průchod
>> vzduchu motorem, zatímco diesel stále hltá plnou dávku vzduchu, kterou se
>> chladí. V pár kolonách jsme cestou sem popojížděli a teplota ani nestoupala.
>> Samozřejmě to nechci zneužívat, ale pokud to tady nevyjde, hodláme s tím
>> nastoupit na cestu do ČR koncem příštího týdne - dojelo to sem, mělo by to
>> dojet i zpátky :-). Budeme více sledovat teplotu a když tak zastavíme,
>> abychom motor nepoškodili.
>>  Ještě otázka na konec - v jednom zdroji jsem četl, že ani po opravě drátu
>> to fungovat nezačne, dokud se přes OBD nevymaže ta závada. Čili budu muset
>> zase na diagnostiku ? Hmm, hloupé... Nebo to jde i jinak ?
>>  Zdraví Pavel
>>
>>> Jedna rada ze jste kolega. Pamatuji-li si spravne od te jednotky jdou 3
>>> draty. Dva silne a jeden slaby. Rozkuchejte svazek a tak do pul metru bude
>>> ten slaby preruseny. Jestli si dobre vzpominam je ruzovy nebo fialovy. Je
>>> to takovy spek ale uz jsem to parkrate spravoval.
>>> To je ta kvalitni cinska kabelaz.
>>> Nic za to nedate a mozna i neco usetrite. Jinak muzete v prvni vetsi 
>>> kolone
>>> uvarit motor a to nestoji za to.
>>> RS
>>> ----- Original Message ----- From: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>
>>> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
>>> Sent: Tuesday, July 07, 2015 7:52 PM
>>> Subject: Re: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy
>>>
>>>
>>> Zdravím,
>>>  tak se hlásím z druhým dějstvím.
>>>  Zajeli jsme do servisu a nechali doplnit chladivo. Výsledek žádný. Pánové
>>> se tam s tím mořili ještě asi 3 hodiny a pak to vzdali. Doporučili dojet o
>>> pár ulic dál, že tam je diagnostická dílna.
>>>  V diagnostické dílně byli úspěšnější a zjistili, že problém vůbec není
>>> v klimatizaci jako takové, ale v hlavním ventilátoru motoru, který nejede.
>>> Servisák to celkem uměl, šel takřka najisto, vyvolal i příslušný test,
>>> povídá "teď by se měl větrák rozběhnout" - a nic, a za chvíli chyba P0xxx,
>>> už si nepamatuji přesně to číslo, ale vysvětlení bylo "obvod ventilátoru -
>>> porucha". Já to i psal v původním mailu, že v tomto může být chyba, ale
>>> neměl jsem to jak zkontrolovat. Od diagnostika nás poslali do další dílny,
>>> tentokráte specializované přímo na Fordy.
>>>  V této dílně si udělali vlastní diagnostiku, ne notebookem ale obrovským
>>> měřákem (určeným přímo na motorovou diagnostiku) a konstatovali - hmm,
>>> jasně,
>>> řídicí jednotka větráku v čoudu. A rovnou nabídli, že seženou do tří dnů
>>> novou za 350 Eur, nebo jetou za 100 Eur.
>>>  Na aukru ji vidím za 499 Kč :-). Jednotku mám venku, chtěl jsem ji
>>> kuchnout,
>>> ale asi se do ní ani nedostanu. Na Ali* je za 5 USD, když se jich koupí 
>>> 20.
>>> Auto bez jednotky normálně jede, ani indikace motoru nesvítí, je mu to
>>> putna. Ještě tu žena obvolává známé, ale pokud se s cenou nedostaneme
>>> podstatně níže, asi tu pokus o opravu vzdáme, budeme se přepravovat v noci
>>> a domů taky dojedeme - pokud auto jede, motor se chladí dost a pokud by 
>>> nás
>>> stihl nějaký problém a motor se začal přehřívat (kolony atd.), tak holt si
>>> stahneme okýnka a pustíme naplno topení, to by mělo pomoci :-). V ČR to
>>> jistě
>>> nebude už velký problém.
>>>  Jen pro strýčka příhodu, pokud by tohle měl někdo z nějakého vraku v
>>> garáži, má to číslo 940.0029.04 a pasuje to i na Mondea 2005 - 2011.
>>>  Zdraví Pavel
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list 
>>
>> ---
>> Tato zpráva byla zkontrolována na viry programem Avast Antivirus.
>> http://www.avast.com
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

 



Další informace o konferenci Hw-list