[!!Mass Mail]Re[2]: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy

Kručinský Ladislav ladislav.krucinsky na linde-mh.cz
Pátek Červenec 10 11:35:13 CEST 2015


Pane Glajci tohle už u automotive techniky nebude fungovat. Všechny konektory mají dvojí zajištění a je potřeba vyzkoumat, jak se primární zajištění (zpravidla barevně odlišená plastová vložka) musí posunout/vysunout než lze přikročit k vypinování konektoru. A občas se stane, že i originální extraktor (vypichovač) si s pinem neporadí, takže nějakému plechu z CocaColy  bych moc šancí nedával.
Pomohla by aspoň nějaká fotka toho konektoru...

Zdravím
L. Kručinský


-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Glajc Pavel
Sent: Friday, July 10, 2015 11:22 AM
To: HW-news
Subject: [!!Mass Mail]Re[2]: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy

Nevím sice jak konektor vypadá, ale hodně kontaktů mívá "harpunu" nouzová odpomoc...ustříhnout z plechovky od cocacoly pásek srolovat a vsunout mezi kontakt a těleso konektoru. Zatlačit a vysunout kontakt. Vlastní drát bývá většinou nalisován, zamačkán kleštěmi apod.
pg


----- Původní zpráva ----- 
> Odesilatel: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>
> Příjemce: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
> Datum: 10.07.2015 11:09
> Předmět: Re: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy
> 
> Zdravím,
>   tak to vypadá, že máme zaměřeno.
>   Nařízl jsem drát těsně u konektoru. Měď čistá, nezkorodovaná. Ale 
> mezi pinem v konektoru a vodičem nekonečno Ohm. Závada je přímo v konektoru.
>   Udělal jsem i "protiexperiment" - po nastartování se na vodiči 
> objevilo kýžených 4.4V, zatímco na konektoru nic.
>   Nyní možná hloupá, ale přesto otázka: Jak se do toho konektoru leze 
> ? Jak to opravit ? Je velmi robustní, má vnitřní těleso, v němž jsou 
> kontakty, které je nějak fixováno ve vnějším obalu. Potřebovalo by to 
> uvolnit a vysunout dopředu (nebo naopak obal zasunout dosadu směrem po 
> drátech), ale drží to v sobě jak helvétská víra. A jak je ten drát k tomu kontaktu přidělaný ?
> Zaříznutý ? Přpájený ? V pružině ?
>   Zdraví Pavel
> 
> > Koukam spravny elektrikar na dovolene.
> > Merak naradi tak to ma byt.
> > Liznete ten tenky drat nozem jestli neni pod izolaci cerny. Jestli 
> > si dobre vzpominam(hold jezdi mi tu takovych srotu dost ta 
> > elektroinstalace v autech krizem vsemi znackami je strasna) tak v 
> > jednom pripade to bylo primo v konektoru a pak to bylo v tech 30cm do napojeni na  tlusti svazek .
> > Prominte ale ted tu zadneho forda nemam abych koukl(kdyz to clovek 
> > vidi hned si vzpomene).
> > S tim smazanim jsi nejsem jist. Vesmes staci bud opakovane 
> > nastartovat motor a ono se to chytne samo ci odpojit na par hodin 
> > baterku a po pripojeni se provedene automaticky inicializace. Ja to 
> > mazu vzdy po oprave takze v tomhle bych fakt lhal.
> > RS
> > ----- Original Message ----- From: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>
> > To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> > Sent: Wednesday, July 08, 2015 9:32 PM
> > Subject: Re: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy
> >
> >
> > Zdravím,
> >  ano, zítra se na to podívám. Vše se to zdá potvrzovat.
> >  Dnes jsme byli opět v servisu. Měli pro nás připravenu náhradní 
> > krabičku a chtěli i s montáží 70 Eur. Skřípal jsem zuby, ale 
> > souhlasil. Jen jsem jim koukal pod ruce, co tam všechno kutí. Krabičku nasadili, zapojili - a nic.
> > Stejný problém. Ventilátor stojí a hlásí se kód P0691 - Fan 1 
> > control circuit low. Tak jsme slušně poděkovali a jeli pryč. Já 
> > včera stačil naši krabičku kuchnout - ještě jsem to, že jde nejspíš 
> > o kabeláž, nevěděl. Horní plastové víčko to odneslo, ale pak už to 
> > bylo nedestruktivní a tak věřím, že jsem nic nezničil a víčko si 
> > vyrobím nové a přilepím - stejně jako bylo to staré.
> > Každopádně DPS vypadá velmi dobře pájená, spoje jsou krásné, lesklé, 
> > nikde ani stopa koroze jako na fotkách té ruské, co tu na to šel 
> > odkaz. Nemá náhodou automotive výjimku z RoHS ? Bezolovnatě to 
> > nevypadá.
> >  Nevypájoval jsem destičku, jen vidím na ty spoje a součástky, které 
> > jsou vidět, ale vypadá to velmi důvěryhodně.
> >  Poté, co jsme začali tušit, že jde o problém někde jinde, jsem 
> > začal hledat a našel zdroj, hlásající, že s běžícím motorem má být 
> > na tom tenkém drátě cca 4.4V. Já to měřil a ať měřím jak měřím - 
> > proti zemi i + - stále 0, neboli drát fakt trčí ve vzduchu. Říkáte, 
> > že do půl metru ? U nás se zhruba po 30 cm ten svazek od ventilátoru 
> > "zavětvuje" do podstatně tlustšího. Máme tedy kuchat i ten tlustý ? 
> > Trošku se bojím, abych něco nepoškodil. Radíte odpojit baterii ?
> > Není u takto "chytrého" auta po odpojení baterie něco potřeba resetovat ?
> > Minimálně asi bude chtít nakódovat rádio, a kód tu samozřejmě 
> > nemáme.. Nebo to mám risknout se zapojenou baterií ?
> >  Jinak tyhle TDCi motory jsou teplotně velmi stabilní. Říká se, že 
> > zážehové motory se snáze přehřejí, protože nejedou-li na plný výkon, 
> > škrtí se průchod vzduchu motorem, zatímco diesel stále hltá plnou 
> > dávku vzduchu, kterou se chladí. V pár kolonách jsme cestou sem popojížděli a teplota ani nestoupala.
> > Samozřejmě to nechci zneužívat, ale pokud to tady nevyjde, hodláme s 
> > tím nastoupit na cestu do ČR koncem příštího týdne - dojelo to sem, 
> > mělo by to dojet i zpátky :-). Budeme více sledovat teplotu a když 
> > tak zastavíme, abychom motor nepoškodili.
> >  Ještě otázka na konec - v jednom zdroji jsem četl, že ani po opravě 
> > drátu to fungovat nezačne, dokud se přes OBD nevymaže ta závada. 
> > Čili budu muset zase na diagnostiku ? Hmm, hloupé... Nebo to jde i jinak ?
> >  Zdraví Pavel
> >
> >> Jedna rada ze jste kolega. Pamatuji-li si spravne od te jednotky 
> >> jdou 3 draty. Dva silne a jeden slaby. Rozkuchejte svazek a tak do 
> >> pul metru bude ten slaby preruseny. Jestli si dobre vzpominam je 
> >> ruzovy nebo fialovy. Je to takovy spek ale uz jsem to parkrate spravoval.
> >> To je ta kvalitni cinska kabelaz.
> >> Nic za to nedate a mozna i neco usetrite. Jinak muzete v prvni 
> >> vetsi kolone uvarit motor a to nestoji za to.
> >> RS
> >> ----- Original Message ----- From: "Pavel Troller" 
> >> <patrol na sinus.cz>
> >> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> >> Sent: Tuesday, July 07, 2015 7:52 PM
> >> Subject: Re: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy
> >>
> >>
> >> Zdravím,
> >>  tak se hlásím z druhým dějstvím.
> >>  Zajeli jsme do servisu a nechali doplnit chladivo. Výsledek žádný. 
> >> Pánové se tam s tím mořili ještě asi 3 hodiny a pak to vzdali. 
> >> Doporučili dojet o pár ulic dál, že tam je diagnostická dílna.
> >>  V diagnostické dílně byli úspěšnější a zjistili, že problém vůbec 
> >> není v klimatizaci jako takové, ale v hlavním ventilátoru motoru, který nejede.
> >> Servisák to celkem uměl, šel takřka najisto, vyvolal i příslušný 
> >> test, povídá "teď by se měl větrák rozběhnout" - a nic, a za chvíli 
> >> chyba P0xxx, už si nepamatuji přesně to číslo, ale vysvětlení bylo 
> >> "obvod ventilátoru - porucha". Já to i psal v původním mailu, že v 
> >> tomto může být chyba, ale neměl jsem to jak zkontrolovat. Od 
> >> diagnostika nás poslali do další dílny, tentokráte specializované přímo na Fordy.
> >>  V této dílně si udělali vlastní diagnostiku, ne notebookem ale 
> >> obrovským měřákem (určeným přímo na motorovou diagnostiku) a 
> >> konstatovali - hmm, jasně, řídicí jednotka větráku v čoudu. A 
> >> rovnou nabídli, že seženou do tří dnů novou za 350 Eur, nebo jetou 
> >> za 100 Eur.
> >>  Na aukru ji vidím za 499 Kč :-). Jednotku mám venku, chtěl jsem ji 
> >> kuchnout, ale asi se do ní ani nedostanu. Na Ali* je za 5 USD, když 
> >> se jich koupí 20.
> >> Auto bez jednotky normálně jede, ani indikace motoru nesvítí, je mu 
> >> to putna. Ještě tu žena obvolává známé, ale pokud se s cenou 
> >> nedostaneme podstatně níže, asi tu pokus o opravu vzdáme, budeme se 
> >> přepravovat v noci a domů taky dojedeme - pokud auto jede, motor se 
> >> chladí dost a pokud by nás stihl nějaký problém a motor se začal 
> >> přehřívat (kolony atd.), tak holt si stahneme okýnka a pustíme 
> >> naplno topení, to by mělo pomoci :-). V ČR to jistě nebude už velký 
> >> problém.
> >>  Jen pro strýčka příhodu, pokud by tohle měl někdo z nějakého vraku 
> >> v garáži, má to číslo 940.0029.04 a pasuje to i na Mondea 2005 - 2011.
> >>  Zdraví Pavel
> > _______________________________________________
> > HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz 
> > http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> >
> > ---
> > Tato zpráva byla zkontrolována na viry programem Avast Antivirus.
> > http://www.avast.com
> >
> > _______________________________________________
> > HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz 
> > http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz 
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 
> 



_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


Další informace o konferenci Hw-list