[!!Mass Mail]Re[2]: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy
Kručinský Ladislav
ladislav.krucinsky na linde-mh.cz
Pátek Červenec 10 11:35:13 CEST 2015
Pane Glajci tohle už u automotive techniky nebude fungovat. Všechny konektory mají dvojí zajištění a je potřeba vyzkoumat, jak se primární zajištění (zpravidla barevně odlišená plastová vložka) musí posunout/vysunout než lze přikročit k vypinování konektoru. A občas se stane, že i originální extraktor (vypichovač) si s pinem neporadí, takže nějakému plechu z CocaColy bych moc šancí nedával.
Pomohla by aspoň nějaká fotka toho konektoru...
Zdravím
L. Kručinský
-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Glajc Pavel
Sent: Friday, July 10, 2015 11:22 AM
To: HW-news
Subject: [!!Mass Mail]Re[2]: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy
Nevím sice jak konektor vypadá, ale hodně kontaktů mívá "harpunu" nouzová odpomoc...ustříhnout z plechovky od cocacoly pásek srolovat a vsunout mezi kontakt a těleso konektoru. Zatlačit a vysunout kontakt. Vlastní drát bývá většinou nalisován, zamačkán kleštěmi apod.
pg
----- Původní zpráva -----
> Odesilatel: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>
> Příjemce: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
> Datum: 10.07.2015 11:09
> Předmět: Re: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy
>
> Zdravím,
> tak to vypadá, že máme zaměřeno.
> Nařízl jsem drát těsně u konektoru. Měď čistá, nezkorodovaná. Ale
> mezi pinem v konektoru a vodičem nekonečno Ohm. Závada je přímo v konektoru.
> Udělal jsem i "protiexperiment" - po nastartování se na vodiči
> objevilo kýžených 4.4V, zatímco na konektoru nic.
> Nyní možná hloupá, ale přesto otázka: Jak se do toho konektoru leze
> ? Jak to opravit ? Je velmi robustní, má vnitřní těleso, v němž jsou
> kontakty, které je nějak fixováno ve vnějším obalu. Potřebovalo by to
> uvolnit a vysunout dopředu (nebo naopak obal zasunout dosadu směrem po
> drátech), ale drží to v sobě jak helvétská víra. A jak je ten drát k tomu kontaktu přidělaný ?
> Zaříznutý ? Přpájený ? V pružině ?
> Zdraví Pavel
>
> > Koukam spravny elektrikar na dovolene.
> > Merak naradi tak to ma byt.
> > Liznete ten tenky drat nozem jestli neni pod izolaci cerny. Jestli
> > si dobre vzpominam(hold jezdi mi tu takovych srotu dost ta
> > elektroinstalace v autech krizem vsemi znackami je strasna) tak v
> > jednom pripade to bylo primo v konektoru a pak to bylo v tech 30cm do napojeni na tlusti svazek .
> > Prominte ale ted tu zadneho forda nemam abych koukl(kdyz to clovek
> > vidi hned si vzpomene).
> > S tim smazanim jsi nejsem jist. Vesmes staci bud opakovane
> > nastartovat motor a ono se to chytne samo ci odpojit na par hodin
> > baterku a po pripojeni se provedene automaticky inicializace. Ja to
> > mazu vzdy po oprave takze v tomhle bych fakt lhal.
> > RS
> > ----- Original Message ----- From: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>
> > To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> > Sent: Wednesday, July 08, 2015 9:32 PM
> > Subject: Re: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy
> >
> >
> > Zdravím,
> > ano, zítra se na to podívám. Vše se to zdá potvrzovat.
> > Dnes jsme byli opět v servisu. Měli pro nás připravenu náhradní
> > krabičku a chtěli i s montáží 70 Eur. Skřípal jsem zuby, ale
> > souhlasil. Jen jsem jim koukal pod ruce, co tam všechno kutí. Krabičku nasadili, zapojili - a nic.
> > Stejný problém. Ventilátor stojí a hlásí se kód P0691 - Fan 1
> > control circuit low. Tak jsme slušně poděkovali a jeli pryč. Já
> > včera stačil naši krabičku kuchnout - ještě jsem to, že jde nejspíš
> > o kabeláž, nevěděl. Horní plastové víčko to odneslo, ale pak už to
> > bylo nedestruktivní a tak věřím, že jsem nic nezničil a víčko si
> > vyrobím nové a přilepím - stejně jako bylo to staré.
> > Každopádně DPS vypadá velmi dobře pájená, spoje jsou krásné, lesklé,
> > nikde ani stopa koroze jako na fotkách té ruské, co tu na to šel
> > odkaz. Nemá náhodou automotive výjimku z RoHS ? Bezolovnatě to
> > nevypadá.
> > Nevypájoval jsem destičku, jen vidím na ty spoje a součástky, které
> > jsou vidět, ale vypadá to velmi důvěryhodně.
> > Poté, co jsme začali tušit, že jde o problém někde jinde, jsem
> > začal hledat a našel zdroj, hlásající, že s běžícím motorem má být
> > na tom tenkém drátě cca 4.4V. Já to měřil a ať měřím jak měřím -
> > proti zemi i + - stále 0, neboli drát fakt trčí ve vzduchu. Říkáte,
> > že do půl metru ? U nás se zhruba po 30 cm ten svazek od ventilátoru
> > "zavětvuje" do podstatně tlustšího. Máme tedy kuchat i ten tlustý ?
> > Trošku se bojím, abych něco nepoškodil. Radíte odpojit baterii ?
> > Není u takto "chytrého" auta po odpojení baterie něco potřeba resetovat ?
> > Minimálně asi bude chtít nakódovat rádio, a kód tu samozřejmě
> > nemáme.. Nebo to mám risknout se zapojenou baterií ?
> > Jinak tyhle TDCi motory jsou teplotně velmi stabilní. Říká se, že
> > zážehové motory se snáze přehřejí, protože nejedou-li na plný výkon,
> > škrtí se průchod vzduchu motorem, zatímco diesel stále hltá plnou
> > dávku vzduchu, kterou se chladí. V pár kolonách jsme cestou sem popojížděli a teplota ani nestoupala.
> > Samozřejmě to nechci zneužívat, ale pokud to tady nevyjde, hodláme s
> > tím nastoupit na cestu do ČR koncem příštího týdne - dojelo to sem,
> > mělo by to dojet i zpátky :-). Budeme více sledovat teplotu a když
> > tak zastavíme, abychom motor nepoškodili.
> > Ještě otázka na konec - v jednom zdroji jsem četl, že ani po opravě
> > drátu to fungovat nezačne, dokud se přes OBD nevymaže ta závada.
> > Čili budu muset zase na diagnostiku ? Hmm, hloupé... Nebo to jde i jinak ?
> > Zdraví Pavel
> >
> >> Jedna rada ze jste kolega. Pamatuji-li si spravne od te jednotky
> >> jdou 3 draty. Dva silne a jeden slaby. Rozkuchejte svazek a tak do
> >> pul metru bude ten slaby preruseny. Jestli si dobre vzpominam je
> >> ruzovy nebo fialovy. Je to takovy spek ale uz jsem to parkrate spravoval.
> >> To je ta kvalitni cinska kabelaz.
> >> Nic za to nedate a mozna i neco usetrite. Jinak muzete v prvni
> >> vetsi kolone uvarit motor a to nestoji za to.
> >> RS
> >> ----- Original Message ----- From: "Pavel Troller"
> >> <patrol na sinus.cz>
> >> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> >> Sent: Tuesday, July 07, 2015 7:52 PM
> >> Subject: Re: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy
> >>
> >>
> >> Zdravím,
> >> tak se hlásím z druhým dějstvím.
> >> Zajeli jsme do servisu a nechali doplnit chladivo. Výsledek žádný.
> >> Pánové se tam s tím mořili ještě asi 3 hodiny a pak to vzdali.
> >> Doporučili dojet o pár ulic dál, že tam je diagnostická dílna.
> >> V diagnostické dílně byli úspěšnější a zjistili, že problém vůbec
> >> není v klimatizaci jako takové, ale v hlavním ventilátoru motoru, který nejede.
> >> Servisák to celkem uměl, šel takřka najisto, vyvolal i příslušný
> >> test, povídá "teď by se měl větrák rozběhnout" - a nic, a za chvíli
> >> chyba P0xxx, už si nepamatuji přesně to číslo, ale vysvětlení bylo
> >> "obvod ventilátoru - porucha". Já to i psal v původním mailu, že v
> >> tomto může být chyba, ale neměl jsem to jak zkontrolovat. Od
> >> diagnostika nás poslali do další dílny, tentokráte specializované přímo na Fordy.
> >> V této dílně si udělali vlastní diagnostiku, ne notebookem ale
> >> obrovským měřákem (určeným přímo na motorovou diagnostiku) a
> >> konstatovali - hmm, jasně, řídicí jednotka větráku v čoudu. A
> >> rovnou nabídli, že seženou do tří dnů novou za 350 Eur, nebo jetou
> >> za 100 Eur.
> >> Na aukru ji vidím za 499 Kč :-). Jednotku mám venku, chtěl jsem ji
> >> kuchnout, ale asi se do ní ani nedostanu. Na Ali* je za 5 USD, když
> >> se jich koupí 20.
> >> Auto bez jednotky normálně jede, ani indikace motoru nesvítí, je mu
> >> to putna. Ještě tu žena obvolává známé, ale pokud se s cenou
> >> nedostaneme podstatně níže, asi tu pokus o opravu vzdáme, budeme se
> >> přepravovat v noci a domů taky dojedeme - pokud auto jede, motor se
> >> chladí dost a pokud by nás stihl nějaký problém a motor se začal
> >> přehřívat (kolony atd.), tak holt si stahneme okýnka a pustíme
> >> naplno topení, to by mělo pomoci :-). V ČR to jistě nebude už velký
> >> problém.
> >> Jen pro strýčka příhodu, pokud by tohle měl někdo z nějakého vraku
> >> v garáži, má to číslo 940.0029.04 a pasuje to i na Mondea 2005 - 2011.
> >> Zdraví Pavel
> > _______________________________________________
> > HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz
> > http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> >
> > ---
> > Tato zpráva byla zkontrolována na viry programem Avast Antivirus.
> > http://www.avast.com
> >
> > _______________________________________________
> > HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz
> > http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
Další informace o konferenci Hw-list