[MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy

Glajc Pavel pavel.glajc na del.cz
Pátek Červenec 10 11:21:35 CEST 2015


Nevím sice jak konektor vypadá, ale hodně kontaktů mívá "harpunu" nouzová odpomoc...ustříhnout z plechovky od cocacoly pásek srolovat a vsunout mezi kontakt a těleso konektoru. Zatlačit a vysunout kontakt. Vlastní drát bývá většinou nalisován, zamačkán kleštěmi apod.
pg


----- Původní zpráva ----- 
> Odesilatel: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz> 
> Příjemce: HW-news <hw-list na list.hw.cz> 
> Datum: 10.07.2015 11:09 
> Předmět: Re: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy 
> 
> Zdravím,
>   tak to vypadá, že máme zaměřeno.
>   Nařízl jsem drát těsně u konektoru. Měď čistá, nezkorodovaná. Ale mezi pinem
> v konektoru a vodičem nekonečno Ohm. Závada je přímo v konektoru.
>   Udělal jsem i "protiexperiment" - po nastartování se na vodiči objevilo
> kýžených 4.4V, zatímco na konektoru nic.
>   Nyní možná hloupá, ale přesto otázka: Jak se do toho konektoru leze ? Jak
> to opravit ? Je velmi robustní, má vnitřní těleso, v němž jsou kontakty, které
> je nějak fixováno ve vnějším obalu. Potřebovalo by to uvolnit a vysunout
> dopředu (nebo naopak obal zasunout dosadu směrem po drátech), ale drží to
> v sobě jak helvétská víra. A jak je ten drát k tomu kontaktu přidělaný ?
> Zaříznutý ? Přpájený ? V pružině ?
>   Zdraví Pavel
> 
> > Koukam spravny elektrikar na dovolene.
> > Merak naradi tak to ma byt.
> > Liznete ten tenky drat nozem jestli neni pod izolaci cerny. Jestli si dobre 
> > vzpominam(hold jezdi mi tu takovych srotu dost ta elektroinstalace v autech 
> > krizem vsemi znackami je strasna) tak v jednom pripade to bylo primo v 
> > konektoru a pak to bylo v tech 30cm do napojeni na  tlusti svazek . 
> > Prominte ale ted tu zadneho forda nemam abych koukl(kdyz to clovek vidi 
> > hned si vzpomene).
> > S tim smazanim jsi nejsem jist. Vesmes staci bud opakovane nastartovat 
> > motor a ono se to chytne samo ci odpojit na par hodin baterku a po 
> > pripojeni se provedene automaticky inicializace. Ja to mazu vzdy po oprave 
> > takze v tomhle bych fakt lhal.
> > RS
> > ----- Original Message ----- From: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>
> > To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> > Sent: Wednesday, July 08, 2015 9:32 PM
> > Subject: Re: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy
> >
> >
> > Zdravím,
> >  ano, zítra se na to podívám. Vše se to zdá potvrzovat.
> >  Dnes jsme byli opět v servisu. Měli pro nás připravenu náhradní krabičku
> > a chtěli i s montáží 70 Eur. Skřípal jsem zuby, ale souhlasil. Jen jsem jim
> > koukal pod ruce, co tam všechno kutí. Krabičku nasadili, zapojili - a nic.
> > Stejný problém. Ventilátor stojí a hlásí se kód P0691 - Fan 1 control 
> > circuit
> > low. Tak jsme slušně poděkovali a jeli pryč. Já včera stačil naši krabičku
> > kuchnout - ještě jsem to, že jde nejspíš o kabeláž, nevěděl. Horní plastové
> > víčko to odneslo, ale pak už to bylo nedestruktivní a tak věřím, že jsem
> > nic nezničil a víčko si vyrobím nové a přilepím - stejně jako bylo to staré.
> > Každopádně DPS vypadá velmi dobře pájená, spoje jsou krásné, lesklé, nikde 
> > ani
> > stopa koroze jako na fotkách té ruské, co tu na to šel odkaz. Nemá náhodou
> > automotive výjimku z RoHS ? Bezolovnatě to nevypadá.
> >  Nevypájoval jsem destičku, jen vidím na ty spoje a součástky, které jsou
> > vidět, ale vypadá to velmi důvěryhodně.
> >  Poté, co jsme začali tušit, že jde o problém někde jinde, jsem začal 
> > hledat
> > a našel zdroj, hlásající, že s běžícím motorem má být na tom tenkém drátě
> > cca 4.4V. Já to měřil a ať měřím jak měřím - proti zemi i + - stále 0, 
> > neboli
> > drát fakt trčí ve vzduchu. Říkáte, že do půl metru ? U nás se zhruba po 30 
> > cm
> > ten svazek od ventilátoru "zavětvuje" do podstatně tlustšího. Máme tedy 
> > kuchat
> > i ten tlustý ? Trošku se bojím, abych něco nepoškodil. Radíte odpojit 
> > baterii ?
> > Není u takto "chytrého" auta po odpojení baterie něco potřeba resetovat ?
> > Minimálně asi bude chtít nakódovat rádio, a kód tu samozřejmě nemáme.. Nebo
> > to mám risknout se zapojenou baterií ?
> >  Jinak tyhle TDCi motory jsou teplotně velmi stabilní. Říká se, že zážehové
> > motory se snáze přehřejí, protože nejedou-li na plný výkon, škrtí se průchod
> > vzduchu motorem, zatímco diesel stále hltá plnou dávku vzduchu, kterou se
> > chladí. V pár kolonách jsme cestou sem popojížděli a teplota ani nestoupala.
> > Samozřejmě to nechci zneužívat, ale pokud to tady nevyjde, hodláme s tím
> > nastoupit na cestu do ČR koncem příštího týdne - dojelo to sem, mělo by to
> > dojet i zpátky :-). Budeme více sledovat teplotu a když tak zastavíme,
> > abychom motor nepoškodili.
> >  Ještě otázka na konec - v jednom zdroji jsem četl, že ani po opravě drátu
> > to fungovat nezačne, dokud se přes OBD nevymaže ta závada. Čili budu muset
> > zase na diagnostiku ? Hmm, hloupé... Nebo to jde i jinak ?
> >  Zdraví Pavel
> >
> >> Jedna rada ze jste kolega. Pamatuji-li si spravne od te jednotky jdou 3
> >> draty. Dva silne a jeden slaby. Rozkuchejte svazek a tak do pul metru bude
> >> ten slaby preruseny. Jestli si dobre vzpominam je ruzovy nebo fialovy. Je
> >> to takovy spek ale uz jsem to parkrate spravoval.
> >> To je ta kvalitni cinska kabelaz.
> >> Nic za to nedate a mozna i neco usetrite. Jinak muzete v prvni vetsi 
> >> kolone
> >> uvarit motor a to nestoji za to.
> >> RS
> >> ----- Original Message ----- From: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>
> >> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> >> Sent: Tuesday, July 07, 2015 7:52 PM
> >> Subject: Re: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy
> >>
> >>
> >> Zdravím,
> >>  tak se hlásím z druhým dějstvím.
> >>  Zajeli jsme do servisu a nechali doplnit chladivo. Výsledek žádný. Pánové
> >> se tam s tím mořili ještě asi 3 hodiny a pak to vzdali. Doporučili dojet o
> >> pár ulic dál, že tam je diagnostická dílna.
> >>  V diagnostické dílně byli úspěšnější a zjistili, že problém vůbec není
> >> v klimatizaci jako takové, ale v hlavním ventilátoru motoru, který nejede.
> >> Servisák to celkem uměl, šel takřka najisto, vyvolal i příslušný test,
> >> povídá "teď by se měl větrák rozběhnout" - a nic, a za chvíli chyba P0xxx,
> >> už si nepamatuji přesně to číslo, ale vysvětlení bylo "obvod ventilátoru -
> >> porucha". Já to i psal v původním mailu, že v tomto může být chyba, ale
> >> neměl jsem to jak zkontrolovat. Od diagnostika nás poslali do další dílny,
> >> tentokráte specializované přímo na Fordy.
> >>  V této dílně si udělali vlastní diagnostiku, ne notebookem ale obrovským
> >> měřákem (určeným přímo na motorovou diagnostiku) a konstatovali - hmm,
> >> jasně,
> >> řídicí jednotka větráku v čoudu. A rovnou nabídli, že seženou do tří dnů
> >> novou za 350 Eur, nebo jetou za 100 Eur.
> >>  Na aukru ji vidím za 499 Kč :-). Jednotku mám venku, chtěl jsem ji
> >> kuchnout,
> >> ale asi se do ní ani nedostanu. Na Ali* je za 5 USD, když se jich koupí 
> >> 20.
> >> Auto bez jednotky normálně jede, ani indikace motoru nesvítí, je mu to
> >> putna. Ještě tu žena obvolává známé, ale pokud se s cenou nedostaneme
> >> podstatně níže, asi tu pokus o opravu vzdáme, budeme se přepravovat v noci
> >> a domů taky dojedeme - pokud auto jede, motor se chladí dost a pokud by 
> >> nás
> >> stihl nějaký problém a motor se začal přehřívat (kolony atd.), tak holt si
> >> stahneme okýnka a pustíme naplno topení, to by mělo pomoci :-). V ČR to
> >> jistě
> >> nebude už velký problém.
> >>  Jen pro strýčka příhodu, pokud by tohle měl někdo z nějakého vraku v
> >> garáži, má to číslo 940.0029.04 a pasuje to i na Mondea 2005 - 2011.
> >>  Zdraví Pavel
> > _______________________________________________
> > HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> > Hw-list na list.hw.cz
> > http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list 
> >
> > ---
> > Tato zpráva byla zkontrolována na viry programem Avast Antivirus.
> > http://www.avast.com
> >
> > _______________________________________________
> > HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> > Hw-list na list.hw.cz
> > http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 
> 





Další informace o konferenci Hw-list