[MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy - FIXED!

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pátek Červenec 10 18:00:49 CEST 2015

Zdravím,
  tak sláva, větrák větrá, klima chladí, auto jede :-).
  Ano, ten vodič končí v konektoru zasazen do jakéhosi červeného terčíku,
zatímco 2 silnější piny, které jsou rovněž v tomto konektoru, mají terčík
jiné barvy - takový žlutošedý. To bude tedy asi na určení vhodného nástroje.
Nicméně - já to zkoušel ještě trošku rýpat tam jehlou a současně tahat za
ten drát a najednou škub - a drát byl na 2 kusy. Moje síla přitom nebyla
přiměřená tomu, abych přetrhl ne úplně tenký vodič. Přetrhl se v místě, kde
byl již dříve poměrně ostře zalomený, a to z důvodu, že byl velmi těsně
utažen do toho konektoru a opíral se tam o jednu hranu toho vnějšího pouzdra,
kterážto ho zalamovala tak o 120 stupňů. Odizoloval jsem oba konce. Měď byla
v místě přerušení v délce tak 1 mm zašedozelenalá. Evidentně se tím opřením
o hranu časem porušila izolace a dostala se tam vlhkost.
  Spojení bylo provedeno dutinkou z malé "čokolády", dobře utaženo
a zaizolováno. Nicméně, probrat k životu se to nepodařilo, zdánlivě se nic
nezměnilo. Jelikož na fórech píší, že je nutné závadu vymazat a já tu žádnou
diagnostiku toto umožňující nyní nemám, tak holt jsme opět zajeli do servisu,
kde jsme již jednou byli a nechali je to udělat. Poté už se to chovalo jak
mělo - po zapnutí klimy se roztočil větrák a za sekundu nato sepnul kompresor.
  Takže tímto děkuji všem za podporu, vaše informace mne pomohly určit směr
postupu opravy, která nakonec skončila úspěšně.
  S pozdravem a přáním hezké dovolené
    Pavel Troller