WIFI: zasítění velkého domu.

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Středa Leden 28 22:58:08 CET 2015

On Tue, Jan 20, 2015 at 11:49:39AM +0100, Miroslav Draxal wrote:
> Dobrý den,
>
> čím by jste osadili dům? Který má 3 podlaží, centrální příčnou chodbu (v
> každém patře) a celková délka domu (chodby) je 50m.
>
> Kolem chodby jsou pokoje, kde je požadováno wifi připojení. Wifi signál musí
> být ve všech třech podlažích.
>
> Napadlo mě do každé chodby umístit 2x BRIDGE, každý na jiný kanál se stejným
> Názvem sítě. Umístit do 1/3 a 2/3 chodby. Tohle do každého patra.
>
> Mám strach s dosahem wifi, budova má poměrně silné stěny (45cm).
>
> Díky za návrhy.
>
> Míra

Já bych umístil do každého patra 2x AP (v režimu BRIDGE) vždy na každém konci
chodby proti sobě a dal tam sektorové antény, které mají velmi vertikální vyzařovací
úhel, něco jako: http://r-comp.ekatalog.biz/zbozi/panelova-antena-jpa-14-2-4ghz/detail.aspx?p=z:218653

Pochopitelně využít vždy 4 odlišné nepřekrývající se kanály tak, aby nikdy nebyly
těsně nad sebou ani proti sobě dva stejné kanály. Pokud možno bych doporučoval
2x2 MIMO, to by mělo odolnost proti rušení zvýšit.

Pokud se Vám jedná o 2.4GHz, pak za žádnou cenu nedávejte 40MHz kanály, tím si zasviníte
celé pásmo.

A nezapomeňte snížit příslušným způsoben výkon AP tak, abyste při použití sektorovky
zůstal "v normě".

P.T.

Jabber: butrus at jabbim.cz