WIFI: zasítění velkého domu.

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Středa Leden 28 23:19:56 CET 2015

Měl jsem za to, že když to bude na stejném kanálu a AP se budou slyšet,
že je to lépe, než aby vedlejší kanál zvyšoval šum a AP tak ohluchlo...

https://ispforum.cz/viewtopic.php?t=8666

Jinak jsem prakticky vyzkoušel 50 OHM kabel z vyříznutými "okny".
Náhrada vyzařujícího kabelu  - natažený na chalupě v podkroví a ve
stropě přízemí. Délka 36 metrů, na konci lambda/4 pahýlek.
Signál je v celé chalupě s jediným AP nastaveným na 10mW .

Dělá se to tak i s mobilním signálem v garážích, rozsáhlé podzemí
atd.... používají se ale k tomu účelu "prosakující" kabely za dlouhý peníze.
Signál je pak všude "akorát"  nestane se, že na jednom místě to smaží
mouchy v letu a na jiném pak nejde nic.
U WIFI je problém hlavně obsazenost pásma.  Pro AP ( klienta) se provoz
na sousedních kanálech jeví jako zvýšený šum pozadí a může to přijímač
rádia zahltit (zablokovat).
Pak je to tupé, neslyší to a jeví se to, jako kdyby to mělo malý dosah.
Všichni přidávají na AP, ale klient v NTB nebo telefonu je slabý a do AP
se "neprotluče". Takže zvýšený výkon AP je k ničemu.
Běžný je pak jev, že je sice signál po celém domě, ke kvalitnímu
connectu dojde ale jen bezprostředně u AP :-(

Asi před rokem jsem jel městem s NTB a zapnutým netstumblerem. Našlo to
840 sítí na cestě dlouhé 3 km :-(   Neobsazenější kanál je 1.

Tak nějak mi není jasné, jak  může fungovat RC souprava na 2,4GHz někde
v ulici....?

Pochopitelně využít vždy 4 odlišné nepřekrývající se kanály tak, aby
nikdy nebyly těsně nad sebou ani proti sobě dva stejné kanály.