STM32Cube, pondelkove frflanie

Jaromir Sukuba jarin.hw na gmail.com
Úterý Leden 27 09:37:52 CET 2015

Nebudem tvoju odpoved rozbijat vsuvkami, tak len v bodoch:
1. Snippets, parada, je to blizsie mojmu stylu programovania.
Pozeram ze je to verzia 1.0.0, z marca minuleho roku. Nevies ci nieco
podobne existovalo aj predtym? Mne sa zda, ze hej, ale ST sa tvari ze
toto je uplne prva verzia. Totiz, ked som asi pred dvomi rokmi robil
jeden projekt s STM32, tak som tusim mal nejake takto pisane example
od ST a radoval som sa, ze sa nemusim hrabat v CMSIS.
2, Nojo, marketing. Nechcem velmi sudit, ci v ST robia nieco dobre
alebo zle - ten moj prvy prispevok v tejto teme bol len spisanim
cerstveho zazitku s CubeMX. Chapem, ze na tom pracuje vela sikovnych
ludi, ale cisty vysledok je pre mna taky, ze som si na tom skratka
vybil zuby a k nicomu som si nepomohol.
3, Makeri to IMHO nepouzivaju, teda ak myslime tych istych ludi. Maker
potrebuje spustit periferiu jednym riadkom typu "usart_init(9600);" a
pokracovat dalej. Ti platiaci zakaznici asi hej, mechanizmom ktory si
popisal.
4, Ako suvisi mbed a CubeMX? V ich online vyvojovych nastrojoch nevdim
nijaku zmienku.
5, Uz stahujem ten Microchipacky kodovy konfigurator a ich kniznice,
som zvedavy.
Inak, chcel si porovnanie - v starsich (rok 2012) archivoch som nasiel
nejaky ich stary kodovy konfigurator, ktory vezme trebars USB stack,
naklikam si aku komunikacnu triedu chcem pouzivat, velkosti EP
bufferov, cisla EP atd... a on mi vygeneruje konfiguracny subor, ktory
strcim do predpripraveneho projektu. Pravdupovediac som to nikdy
doteraz nepouzil (nepotreboval som), ale v noci som s tym stravil
hodinu-dve a generuje to pouzitelny vysledok. Je to z dob, kedy
Microchip vydaval iba Windows nastroje, je to jeden samostatny exe
subor. Mimochodom, composite USB (CDC+MSD) obsahuje aj s projektom 20
suborov. CubeMX mi v defaultnych nastaveniach vyplulo 498 suborov len
pre CDC (v nedefaultnych som sa dostal tesne pod stovku).

Dňa 26. januára 2015, 23:15, Jan Waclawek <konfera na efton.sk> napísal/a: