STM32Cube, pondelkove frflanie

Jaromir Sukuba jarin.hw na gmail.com
Úterý Leden 27 14:11:35 CET 2015

Myslim, ze Microchip draftoval par ludi z ST a zaplatil im este viac penazi.
Tak komplikovany moloch ako je ich "kniznica" som este nevidel. Help
ma 5349 stranok. Hladal som ci nemaju aj tlacenu verziu, ale asi
nemaju, skoda. No nic to, je to verzia 1.0.2, snad sa dockame
prehladnejsej dokumentacie. Samotny kodovy konfigurator je celkom
fajn. Napriklad vobec necrashuje. Kod, ktory vygeneruje je relativne
dobre strukturovany, ale nepaci sa mi, ze ich "knzinicne aplikacie" sa
tlacia do pomerne neprehladneho stavoveho automatu, ktory je pre
jednoduche aplikacie IMHO zbytocny. Nastastie k tomu dodavaju furu
examplov, ako aj examplov pre starsie jednoduchsie kiznice (USB,
TCP/IP atd). Vsetko to slo pomerne lahko, ale pride mi to ako zbytocny
krok.
To sa tyka ich kniznice "Harmony" a generatora "Harmony Code
Configurator" - to je urcene pre 32-bitove MCU.
Maju este aj MPLAB Code configurator, ktory je urceny pre 8- a
16-bity. A to je taka hracicka, klikacka, kde si naklikam na ktorych
pinoch chcem co mat a ono to vygeneruje prislusne kusky kodu, ktore
strkaju hodnoty do registrov periferii - teda ziadny middleware (USB,
TCP/IP, filesystemy...). Taky isty kod pisem bez pozerania do
datasheetu aj spamati, ale pre niekoho to moze byt pouzitelne, neviem.

Microchipu som - na rozdiel od ST a NXP - aj v oblasti MCU priniesol
nejake peniaze a nie som extremne spokojny s tym, na co ich minaju.
Pricom prave Microchip som mal za tych, ktori nehraju hru "Aj ja, aj
ja!", resp. nekopcia kroky svojej konkurencie uplne cez kopirak.

Zaznelo tu este aj ASF a nieco od Silabs. Ked sa mi v noci nebude
chciet spat, pozriem sa na to.

Dňa 27. januára 2015, 9:37, Jaromir Sukuba <jarin.hw na gmail.com> napísal/a: