STM32Cube, pondelkove frflanie

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Leden 26 23:15:54 CET 2015

>Za minuly rok som im urobil obrat len zhruba v stvorcifernej sume v

Bavime sa o ich ARMoidoch a ich financnych suvislostiach.

>USD, nic extra, ja viem. Zial, nie som decision maker vo velkej firme.
>Od akej hranice mam moralne pravo hubovat? :-)

Od lubovolnej. Ide predsa o ich pohlad, nie Tvoj. Oni vyvalili/valia
peniaze za ten soft "zadarmo" v nadeji, ze sa im to nejako vrati. Podla
mna nevratilo, a ani tak skoro nevrati, a je to skor len otazka prestize.

>A co ja mam s ich stratou?

Znova, ide mi o to, ze ST ten balik penazi ktory jeden aj druhy (a aj
druhi, ktorych sme nespominali) mali v ramci kampane "hura na ARM"
vycleneny na "vyhodme von oknom, mozno z toho nieco bude" minuli inym
sposobom, na "dosky takmer zadarmo" namiesto "soft zadarmo".

>Takze mam kaslat na odporucanie ST, mam si stack vykostit z examplov,
>na ky fras teda ST robi to cubeMX?

No lebo na zaciatku to znelo dobre: "Budeme mat soft, v ktorom si zakaznik
aplikaciu naklika, ergo bude kupovat vagony nasich cipov". Potom sa uz
cuvnut neda. A je to naviac aj moderne, takze zatial je asi takych, co by
cuvali, malo, a aj ti ak maju rozum v hrsti, tak kym frcia plnym plynom
vpred na najvyssom kvalte nebudu hovorit o okamzitom zaradeni spiatocky.

Ja chapem, ze aj ked je to
>nedovareny produkt, je za tym urcite obrovske mnozstvo prace. Preco
>tam niekto nenapise, ze ludia ktori s STM32 fakt robia tieto srandy
>nepouzivaju?

No, po prve, asi to pouziva vela ludi. Urcite to pouzivaju "makeri", bo je
to trendy a sexy. A mozno aj vela platiacich zakaznikov - ak pre nic ine,
tak uz len preto, lebo vo velkych firmach existuje subordinacia, a manager
ST managerovi zakaznika preda cipy s tym, ze je k nim hotove klikadlo, tak
manager zakaznika povie programatorom, aby to pouzivali, a ti sklopia usi
a budu to pouzivat. A ak by to nepouzili, ST im neposkytne podporu, takze
to nikto z nich neriskne.

Este raz, je to o ludoch a o peniazoch. Nie je to o technike, nie je to o
inzinierstve... Ako napokon vsetko. Vezmi si napriklad take PIC... ;-) No
dobre, vezmi si taky x86, napriklad.

Inak, nie je to nepodobne tomu Eclipse. Nie je to nepodobne Windowsom. Su
to smutne lekcie, ale su tu, a zivot ide dalej.

J.

PS. On ten Cube - myslim ta kniznica, nie ten generatoroidny soft, ten sa
vola CubeMX, je to blbe, ale volaju dve veci rovnako, aj Teba to zmiatlo,
vid subject - je jednak samostatne stiahnutelny a pouzitelny, druhak
suvisi do nie uplne malej miery s inym syndromom, mbed.

PS. Maju aj taky protipol, vola sa to Snippets, ale ako spravny protipol,
ten nema ani publicitu, ani nie je agresivne vnucovany.