OT totalni: Stavebni sporeni nezletileho // FINANCE

Jan Linhart hw na liny.cz
Sobota Leden 17 13:51:33 CET 2015

Zdravim všechny _majitele stavebních spoření_:)
  S rozčarováním se setkávám teď po Novém roce velice často. Řeším
finance komplexně a objektivně a nepracuji pro žádnou banku ani stavební
spořitelnu. Individuálně umím říci a vyčíslit, zda ho ukončovat nebo
nechat běžet. Obecně už *hlavně nezakládejte stavebka nová*, řešte to
kdyžtak přímo úměrným navýšením cílové částky (ať se zase nastanete
rukojmími spoření na 6 let). Nejhorší případy jsou *prodělávání na
smlouvách-* tj. např. uzavřete vysokou cílovou částku (zaplatíte z této
částky 1% provize tomu, kdo to s Vámi sepisuje) a přitom posíláte málo
peněz ročně (např. 300,-/m -> za rok vložíte 3600,- -> dostanete
slavnou*státní podporu* 360,-/rok, *zanedbatelný výnos, který vám ještě
15 % zdaní**stát* a spořitelna sebere *poplatek za vedení spoření
300-650,-*) .Pokud jde o velmi častý případ, že spoříte dětem a pak
nelze naspořené prostředky vybrat (abyste nááááhodou něchtěli své děti
okrást o jejich prostředky), *jsou cesty, jak se stavebního spoření pro
děti zbavit:)*:
1, Nechoďte na stavební spořitelnu- k ničemu to není:) nenechte si
naslibovat, že to jsou ještě výhodné podmínky- mají "akci"pořád:) Nějak
to prodat musejí, aby se uživili a splnili plán. Berte v úvahu
nedostupnost prostředků a to že se stavebko od r. 2003 stále mění k
horšímu. Spořte jinde a jinými nástroji!
2, Sepište obyčejnou*výpověď smlouvy* stavebního spoření, podepište ji
OBA rodiče a ověřte své podpisy dle OP na czech pointu nebo úřadě
3, Na opatrovnický soud se žádá výběr prostředků s *účelem, že je to pro
dítě* (na dětský pokoj).
4, Nevzdávejte to!

V případě dotazů pište na mail, osobní setkání je možné v Praze, Hradci
Králové, Pardubicíh a Trutnově

========
Tak pravila a napsala má přítelkyně, která se živí jako poradkyně
(nikoliv pojišťovačka).
Má několik zkoušek u ČNB, a proto si myslím, že vám může v dnešní
džungli ušetřit.

S pozdravem

Honza