OT totalni: Stavebni sporeni nezletileho

Aleš Zíka zika na results.cz
Pondělí Leden 19 09:49:55 CET 2015

Absolvoval jsem to vloni na jaře, je to celkem v pohodě, akorát je to dost
papírování a trvá to dlouho.
Dcera měla spoření u Buřinky a tam se dá najít na vebu přímo mustr, jak má
vypadat podání k soudu. V podstatě tam napíšete, jak chcete, aby zněl
rozsudek ;-), k tomu nějakou omáčku, kde slibujete, že peníze zůstanou
dítěti a že mu je neseberete - my uvedli, že peníze dáme na spořicí účet a
použijí se buď na další studia, nebo si je vybere, až bude plnoletá. Plus
se tuším přidává žádost o výpověď smlouvy, kterou musíte se spořitelnou
vyřídit ještě předtím, nebo nějaká odpověď spořitelny na tu žádost.
Pak je soud, který byl u nás naprosto bezproblémový, paní soudkyni jsme
zopakovali, to, co jsme už předtím napsali do podání, za dceru tam byla
paní ze sociálky, která na dotaz soudkyně řekla, že proti tomu nic nemá, a
nakonec soudkyně přečetla kladný rozsudek ve znění, jak jsme ho předím
sepsali v návrhu. Trvalo to tak 10 - 15 minut.
Co mě zarazilo, že to předvolání k soudu vypadá hrozně výhružně, dají vám
termín a vy se musíte dostavit, jinak vyhrožují flastrem až 50 tisíc. Pokud
se vám to nehodí, můžete požádat o odročení a jiný soud rozhodne, jestli je
váš důvod dostatečně závažný k tomu, aby se to odročilo...
Pak čekáte, až vám přijde rozsudek písemně, musíte s ním dojít na soud pro
razítko o nabytí právní moci (které vám dají, až když mají doručenku, že
jste to dostal), orazítkovaný rozsudek pošlete spořitelně a čekáte, až vám
pošle peníze.
Soudu se (kupodivu) nic neplatí, takže to stojí akorát čas. My jsme to
začali řešit někdy v květnu a peníze jsme měli v říjnu...

Hodně stěstí!

Aleš Zíka