Lion baterky pro velký proud

Jirka zaloha na volny.cz
Středa Leden 14 22:50:34 CET 2015

Pakliže jde o "akušroubovák" typu a velikosti menší ruční vrtačky, je v
něm obvykle "plechovka" motor známá pod označením Mabuchi (Speed a asi
milión dalších názvů) 540 či 550 či něco blízkého.

Tenhle motor na provozní napětí řádově 10 V si při velkém zatížení vezme
klidně 10 - 20 A, což 1P LiIon 18650 nedá, resp. možná nakonec i nějak
dá (podle konkrétního typu a stavu), ale s velkým poklesem svorkového
napětí vlivem Ri. Navíc jí to velmi škodí.

Takže docílíte jediného výsledku: nevýkonné nářadí s omezeným počtem
cyklů aku, navíc s horší možností rychlonabíjení...

Řešením by možná bylo více P (čtetě více 18650 LiIon článků paralelně),
ale neúměrně roste objem a cena.

Věřte tomu, že my modeláři, co jsme zároveň i elektronici, máme zejména
oblast extrémních požadavků na akumulátory dlouhodobě dobře probádanou...

P.S.: pochopitelně pokud výhradní oblast nasazení onoho akušroubováku je
"hodinařina", pak to bude fungovat i s LiIon 18650...

--
Jirka