Lion baterky pro velký proud

Jirka zaloha na volny.cz
Středa Leden 14 22:07:56 CET 2015

S tím nelze než souhlasit, LiFePO4 (ve verzi A123) používá do ručního
nářadí např. DeWalt a koneckonců odtamtud byly první dodávky pro
modelařinu (rozebráním akupacků). Ale mají menší poměr kapacity k objemu
a váze, jsou dražší a méně dostupné, mají menší napětí a vyžadují
speciální nabíječ pro tento typ (zejména kvůli onomu napětí).

Další jejich výhodou je, že se v případě potřeby dají plně nabít za 15
minut - a to korektně v souladu s požadavky výrobce.

Balancování bych ale rozhodně používal i u nich - zkušenosti z používání
mám takové, že k vzájemnému "rozjetí" dochází poměrně rychle a v
sériovém zapojení jim to určitě dělat dobře nebude.

Takže pokud chcete učinit maximum pro bezpečnost, volte LiFePO4.

--
Jirka