Re: Lion baterky pro velký proud

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Středa Leden 14 21:59:14 CET 2015

Ano, LiPoly se na to pouzivaji pomerne bezne, ale maji take svoje mouchy (a
hlavne bezecnostni rizika) - prestoze je mam v leccems, nechtel bych jich
mit vic, nez je nutne.

Do sroubovaku bych volil bezkonkurencne nejdrazśi, ale podle meho asi
nejlepsi variantu - A123 (nebo v nejhorsim nejaky klon), nevyhoda je cena,
nizsi napeti (tusim 3.3V nominalnich) a jen dve dostupne kapacity, vyhodou
je, ze se nenafukuji, nezacinaji samovolne horet, nepotrebuji balancovani
(teoreticky ano, prakticky ne), nabiji se CCCV jako ostatni LiXX, jen na
jine koncove napeti (tusim 3.6V, ale nebrat za bernou minci, mam dnes
naspane necele tri hodiny a od nedele celkem asi dvanact).

LiPol jsou vyborne do aplikaci, kde jsou pod trvalym dohledem, ale jestli
nikomu z vas jeste za zady neodfoukl plne nabity -nijak neposkozeny,
prakticky novy- triclanek 2.8Ah bez jakehokoli vnejsiho podnetu (mesic lezel
nabity na polici), je to zkusenost, ktera neni k zavideni (a s naradim
clovek rece jen nezachazi vzdycky v rukavickach, takze nejake podvybiti,
mechanicke razy atp. hrozi). Znamemu se samovznitiy v dilne bez dohledu
(ano, modelarske pouziti, tedy mechanicke razy, hluboke a rychle vybijeni,
rychle nabijeni, skladovani trvale nabiteho packu - proste vsechno to, co
tyhle baterky nerady). To, ze ma stale jeste kde bydlet, byla jen velika
nahoda...

Takze k LiPol bych doplnil jeste:

3) skladovani v nehorlave bedne

4) pozarni hlasice v dome