RE: AV měřič z PE 1/2015

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Leden 14 09:06:42 CET 2015

Ono to zase az take uplne trivialne nie je.

To zosilnenie sa tyka len diferencialnych modov, a je spolu s volbou
vstupov nastavovane bitmi multiplexora (cize nie v ADCSR/ADCSRA, ten sluzi
na nastavenie stavoveho stroja, t.j. hodiny, spustenie prevodu,
prerusenia). Povodnych 5 bitov (MUX4:0) je v ADMUX, bit MUX5 je v ADCSRB,
t.j. nie je v tiny26.

V povodnom programe je pre meranie prudu nastavene v ADCSRB prave MUX5,
GSEL (ktorym sa prestavuje 1x na 8x a 20x na 32x) a BIN, ktorym sa
nastavuje bipolarny rozsah pre diferencialne merania. V programe sa robi
aj kompenzacia ofsetu toho zosilnovaca: najprv sa urobi 8 merani pre
ADC0-ADC0 32x (MUX5:0 = 0b111000), vysledky sa scitaju (nazvime to sum1);
potom sa urobi 8 merani pre ADC1-ADC0 32x (MUX5:0 = 0b100000) a tiez sa
vysledky scitaju (nazvime to sum2); potom sa vypocita (sum2-sum1)/4 (to /4
a nie /8 asi preto, lebo pri nastavenom BIN sa vlastne straca jeden bit);
takze vysledne cislo je ekvivalentne 32x napatie na ADC1, bo ADC0 je na
zemi.

Kedze v tiny26 nie je MUX5, to prve nastavenie multiplexora urobi konverziu
na ADC6-ADC5 x1 (kedze su nastavene na digital, vysledok by mal byt nula
alebo "nekonecno" alebo take nieco, nechce sa mi rozmyslat nad tym ako to
presne zafunguje), to druhe urobi konverziu single-ended ADC, a ten
vypocet sposobi efektivne vynasobenie dvomi, takze rozdiel v zobrazenej
hodnote pri rovnakom vstupnom napat oproti tiny261 by mal byt 16x menej
(1/16x).

Ja som zmenil tu prvu konstantu na 0b01101, co by malo byt ADC1-ADC1 20x, a
tu druhu na 0b01011 co by malo byt ADC0-ADC1 20x, takze teraz by sa malo
zobrazit oproti tiny261 40/32x.

Ale samozrejme sa mozem aj mylit.

wek