Audio DC filtr

Neděle Leden 11 08:00:37 CET 2015

Dobré ránko,

	podle všeho se tento filtr má zapojovat do primárního obvodu trafa a
potlačovat stejnosměrnou složku. Je to ale takové divné, nemohu si pomoci.

	Navíc se mi zdá, že ty elektrolity musí dostávat hrozně na frak, jsou
namáhané v obou polaritách. A když se ze dvou normách elektrolitů dělá
jeden bipolární, tak se přeci dávají do série. V každé půl periodě se
jeden chová jako kondenzátor a druhý jako dioda a v té druhé si to
prohodí. Tady jsou oba paralelně a byť antiparalelně. Navíc se mi zdá,
že napětí cca 1,5 voltu na primáru nemůže způsobovat nějaké citelné
sycení. Zrovna teďka jsem změřila odpor primáru malého,
padesátiwattového, toriodního trafa a má 51,4 ohmu, takže se bavíme o
proudu cca 30 mA. Nevím, prostě mi to připadá divné.

	Takže, suma sumárum, mám pocit, že je to obvod vhodný jen pro
"audiofily" s netopýřími slechy :-)  Určitě by dobře fungoval mohutný
fóliový kondenzátor, ale to by byl, při potřebné kapacitě, asi macek :-)

	Saša Svobodová