LED menice z 1AA

Glajc Pavel pavel.glajc na del.cz
Pondělí Leden 5 19:46:39 CET 2015

Tak opět mohu potrvdit, že příspěvky pana Jirky mají co říst. Stručně, jasně.
Protože mám tak trochu slabost pro danyka vybral jsem jeho. Hlavně mě trochu vytočilo to tvrzení, že to jede od 0,4V.
Vzal jsem tedy první toroid ze šuflíku, vytěžen z PC zdroje 2x25z, ze síťového filtru, KC507 a odpor 1k a bílou LED.
Šlape sice až na podruhé - netrefil jsem vývody. Ale skutečně až do nějakých 370mV ta bílá LED svítí, teda je vidět, že žhne.
Napájeno z téměř vybitého NiMH. Slepeno v minutě. 5spojů. Takže fakt neváhejte a běžte bastlit, těžko bude něco jednoduššího.
PG