[OT] opravy domacich spotrebicu

Ales Prochaska, Divesoft prochaska na divesoft.cz
Neděle Leden 4 23:38:19 CET 2015

To mechanické (vlastně hydraulické) řešení vypadá docela zajímavě.
Doma máme jakýsi Delonghi a tam je to řešené přesně tak, jak jsem
doufal, že to nikdy nikoho nenapadne: asi natočili kamerou nějakého
baristu při obsluze mechanického přístroje, podrobili kinematické
analýze a vyrobili stroj, který dělá přesně stejné pohyby pomocí
vaček, táhel, převodů, ozubených řemenů a dokonce mechanické ručičky,
která seškrábne lógr ze sítka. Je to složité jako orloj a zhruba po
měsíci používání se z těch převodů vycáká mazivo a začne to všechno
vrzat a skřípat. Docela by mě zajímalo, co s tím pak dělá běžný
uživatel, který nemá doma šest druhů strojního oleje :-)

Aleš Procháska