[OT] Reklamace tiskárny Samsung
Pavel Troller
patrol na sinus.cz
Úterý Říjen 21 20:25:22 CEST 2014
Zdravím,
> Ale tohle je něco jiného, výrobce nic nediktuje. On má v návodu nějaké
> specifikace a pokud se jich nedržím tak má právo neuznat záruku.
> Po záruce je to jedno, ale v záruční době prostě musím dodržet návod k
> použití.
>
> Vemte to z jiné strany, úplně čistě hypoteticky: koupím si u vás tiskárnu a
> místo PLA nebo ABS tam použiju třeba "hostalen" :-) prtotože jsem stejný
> průměr měl doma, matroš se mi líbí
> a na cívce je napsáno že je to plnohodnotná náhrada ABS se stejnými
> vlastnostmi - ABS do 3D tiskáren. ( nějakej moula to tam nalepil, protože
> měl cívek metráky a chtěl je prodat a já, druhej moula jsem si jich půl
> metráku koupil :-) )
> No a po půl roce zničím hlavu , takže ji pošlu na reklamaci.
> A samozřejmě mi přijde nová, uznáte mi záruku i když tam bude uvnitř
> sajrajt, která tam nemá co dělat?
To je trošku něco jiného, než je situace původního autora. V tomto případě
bych to přirovnal k tomu, že v hlavě vesele tavíte hostalen, ale reklamujete
například to, že pohonný mechanismus ztrácí kroky a není přesný. Tedy závadu,
která s tím, co se cpe do hlavy, nemůže souviset. V takovém případě je
samozřejmě asi možné, pokud jde o zjevné porušení záručních podmínek (provoz
mimo rozsah podmínek uvedený v návodu k obsluze), záruku neuznat, ale každý
tu cítí, že to je neetické. Mám ale obavu, že legálně možné :-(.
>
> Já netvrdím, že závadu, kterou popsal zakladatel vlákna způsobil neznačkový
> tonner, Samsunga k smrti nenávidím, ale máme
> jasně definovaný provoz zařízení , ten nedodržím a výrobce se brání. To je
> logické a divil bych se, kdyby tomu bylo jinak.
To je právě to, co bohužel asi platí, ikdyž všichni víme, že ta závada tím
způsobena nebyla.
Pavel
>
> JaKub
>
>
>
> Dne 21.10.2014 19:31, Petr Zahradnik napsal(a):
>> Původní zpráva ze dne 21.10.2014 od Kuba Jan:
>>
>>> To neni tak jednoznacne, vyrobce presne specifikuje, jake se k
>>> tiskarne muze pouzivat prislusenstvi, spotrebni material a jeho
>>> oznaceni v navodu k pouziti. Jestli tam neorigos tonner neni uveden,
>>> pak bohuzel nebyl pouzivan vyrobek podle navodu k pouziti a zarucni
>>> oprava nemusi byt uznana. Takze zalezi na tom, co je uvedeno v
>>> navodu k pouziti, je-li tam uvedena specifikace toho neorig. toneru
>>> atd....
>> Celkem nedávno byl nějaký rozsudek soudu, že to omezovat takhle nejde,
>> že si výrobce nemůže diktovat pouze originální spotřební materiál.
>>
>> Mimochodem, zajímavé třeba je, že například Xerox má šíleně drahé své
>> originální tonery, tvrdě bojuje za používání originálních tonerů, ale
>> přitom sám vyrábí levné neoriginální tonery pro spousty tiskáren
>> jiných značek :-)
>>
>> Petr Zahradník, počítačový expert
>>
>> ====================================================================
>> Petr Zahradník, Computer Laboratory
>> Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
>> telefony: 910 256 000, 475 501 627, 475 500 610, mobil: 602 409 601
>> web: http://www.clexpert.cz, e-mail: clexpert na clexpert.cz
>> ICQ: 21215917, Live: clexpert na clexpert.cz, Skype: callto://clexpert
>> ====================================================================
>>
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
Další informace o konferenci Hw-list