Dvoumetrove pasmo...

Cihak na dkv.cd.cz Cihak na dkv.cd.cz
Čtvrtek Říjen 16 14:00:35 CEST 2014

Víš Jardo, to správné radioamatérství byla jiskrová telegrafie. Vše co přišlo potom už je takové seladonství... /Prosím ostatní aby tuto větu chápali jako vtip/

Dřív se EME a MS spojení domlouvala poštou, dnes elektronickými prostředky - to je pravda. Pravda je taky že většinu spojení dnes dělám bez domluvy. Ale na domluveném spojení není nic špatného. Pravidla pro to kdy je spojení platné jsou naprosto jasná a jsou přísnější než dřív. V těch pravidlech je taky jasně řešeno že v průběhu spojení nesmí mezi těmi stanicemi probíhat jiná komunikace. Když jsem začínal a neznal jsem to z radosti jsem během spojení začal zveřejňovat jak to pěkně jde. To jsem to tenkrát schytal... A samozřejmně zcela oprávněně.

Přepočítávat koníček na peníze ? To opravdu myslíš vážně ?!? Dělám to proto že mě to baví a ne proto abych na tom něco trhnul. Jinak by se asi opravdu vyplatilo sedět v hospodě a při mé chabé výdrži by to opravdu vyšlo výrazně levněji. Mimochodem před časem pro legraci vypočítával táta - rybář kolik ho stojí jeden kapr. A myslím, že u jiných koníčků to nebude jiné.

    Martin - OK1UGA

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jaroslav Meduna
Sent: Thursday, October 16, 2014 1:33 PM
To: 'HW-news'
Subject: RE: Dvoumetrove pasmo...

Ja bych to cerne videl, protoze "to" co popisujes jsou casto aktivity domluvene jinymi komunikacnimi prostredky a je takove male "seladonstvi", ze jako to "nejak jde". Oproti klasickemu radioamaterstvi je to stejny rozdil jako mezi CW a PSK. To prvni muze generovat i dekodovat clovek, ale to druhe je cele umele. Domluvit si na internetu par spojeni dopredu a pak si predat report ve stylu: obcas jsem neco zaslechl, tak je to OK, je IMHO na hony vzdalene romantice a okamziku necekaneho. Soucasne se k tomu pripojuje technologicky aspekt, ktery nuti zucastnene nadsence stavet dech berouci monstra, aby se to cele vyse zminene "povedlo". A jak bylo zmineno, casto je to domluveno elektronicky po netu s vynalozenim minimalnich nakladu a pak se komunikace "nedokonale" opakuje na radiovych vlnach za pouziti vyspele technologie za o mnoho radu vyssich nakladu. Kdysi jsme si z toho s kolegy delali legraci a pocitali cenu jednoho takoveho spojeni a mozna by bylo zajimave, kdyby jsi ji tady zverejnil, jak na tom jsi. Rekl bych, ze to nebudou ani halere, ani koruny, ani desetikoruny ba ani stovky. Pak zbyva otazka, stoji to za to? Neni lepsi se venovat necemu smysluplnejsimu? JM