Dvoumetrove pasmo...

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Čtvrtek Říjen 16 13:53:48 CEST 2014

Kdyz uz je tedy ten "skoropatek" - jednak kazda vec, ktera nekoho bavi, ma
smysl, minimalne pro nej. Pouzovat cinnost druheho podle "smysluplnosti",
ktera je dana mym uhlem pohledu, je malicko kratkozrake.

A co se tyka radioamateriny jako konicku - je to jeden z mala komunikacnich
prostredku, ktery nam zustane, az nekdo nebo neco "vypne" internet. Zkuste
si to predstavit, spolu s dopadem na "civilizovanou" cast lidstva. Pokud si
to predstavite dostatecne barvite, take se zacnete shanet po nejakem KV TRX,
i kdyby jen pro pripad "co kdyby se nekdy hodil"...

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: Jaroslav Meduna
To: 'HW-news'
Sent: Thursday, October 16, 2014 1:32 PM
Subject: RE: Dvoumetrove pasmo...

Ja bych to cerne videl, protoze "to" co popisujes jsou casto aktivity
domluvene jinymi komunikacnimi prostredky a je takove male "seladonstvi", ze
jako to "nejak jde". Oproti klasickemu radioamaterstvi je to stejny rozdil
jako mezi CW a PSK. To prvni muze generovat i dekodovat clovek, ale to druhe
je cele umele. Domluvit si na internetu par spojeni dopredu a pak si predat
report ve stylu: obcas jsem neco zaslechl, tak je to OK, je IMHO na hony
vzdalene romantice a okamziku necekaneho. Soucasne se k tomu pripojuje
technologicky aspekt, ktery nuti zucastnene nadsence stavet dech berouci
monstra, aby se to cele vyse zminene "povedlo". A jak bylo zmineno, casto je
to domluveno elektronicky po netu s vynalozenim minimalnich nakladu a pak se
komunikace "nedokonale" opakuje na radiovych vlnach za pouziti vyspele
technologie za o mnoho radu vyssich nakladu. Kdysi jsme si z toho s kolegy
delali legraci a pocitali cenu jednoho takoveho spojeni a mozna by bylo
zajimave, kdyby jsi ji tady zverejnil, jak na tom jsi. Rekl bych, ze to
nebudou ani halere, ani koruny, ani desetikoruny ba ani stovky. Pak zbyva
otazka, stoji to za to? Neni lepsi se venovat necemu smysluplnejsimu? JM