Dvoumetrove pasmo...

Jan Hovorka OK1CJH na seznam.cz
Čtvrtek Říjen 16 14:24:22 CEST 2014

Mě zas příjde, že je to naprosto skvělý pocit, když třeba rok (někdy i dýl)
stavím transvertor a pak udělám první spojení.
Navíc většinou není jak jinak zkusit než v závodě, tak je to první spojení
hned za body.
Nebo když zařízení nějak vylepším a povede se dovolat někam, kam to dřív
nešlo. Taky je dost velký vliv počasí na úspěch.

Finančně když to porovnám, kolik takový běžný kuřák prokouří za rok, tak to
zařízení (bastlení) není vůbec drahý ani když započtu náklady
na dopravu ke spektráku.

Honza

---------- Původní zpráva ----------
Od: Jaroslav Meduna <meduna na mikroklima.cz>
Komu: 'HW-news' <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 16. 10. 2014 13:33:21
Předmět: RE: Dvoumetrove pasmo...

"

Ja bych to cerne videl, protoze "to" co popisujes jsou casto aktivity
domluvene jinymi komunikacnimi prostredky a je takove male "seladonstvi", ze
jako to "nejak jde". Oproti klasickemu radioamaterstvi je to stejny rozdil
jako mezi CW a PSK. To prvni muze generovat i dekodovat clovek, ale to druhe
je cele umele. Domluvit si na internetu par spojeni dopredu a pak si predat
report ve stylu: obcas jsem neco zaslechl, tak je to OK, je IMHO na hony
vzdalene romantice a okamziku necekaneho. Soucasne se k tomu pripojuje
technologicky aspekt, ktery nuti zucastnene nadsence stavet dech berouci
monstra, aby se to cele vyse zminene "povedlo". A jak bylo zmineno, casto je
to domluveno elektronicky po netu s vynalozenim minimalnich nakladu a pak se
komunikace "nedokonale" opakuje na radiovych vlnach za pouziti vyspele
technologie za o mnoho radu vyssich nakladu. Kdysi jsme si z toho s kolegy
delali legraci a pocitali cenu jednoho takoveho spojeni a mozna by bylo
zajimave, kdyby jsi ji tady zverejnil, jak na tom jsi. Rekl bych, ze to
nebudou ani halere, ani koruny, ani desetikoruny ba ani stovky. Pak zbyva
otazka, stoji to za to? Neni lepsi se venovat necemu smysluplnejsimu? JM