vyspajkovanie elektrolytu

Cihak na dkv.cd.cz Cihak na dkv.cd.cz
Čtvrtek Říjen 16 10:32:32 CEST 2014

Tak tady bych se hádal :-) Odsátí cínu způsobí to že přestane přenos tepla do těch vnitřních vrstev a neprohřejete to. Pak to trvá dlouho a může dojít k poškození teplocitlivých součástek v okolí. V případě potřeby (tam kde je cínu málo) je naopak nutné cín přidat ! A nešetřit tavidlem. I to má pozitivní vliv na přenos tepla.

Někdo tu psal o pistolovce - to je nejlepší způsob jak desku zničit. Pistolovka nemá regulovanou teplotu, takže pokud není dost velký odvod tepla od hrotu zvýší se teplota a přepálí vše čeho se dotkne. A neříkejte mi že to dokážete regulovat ručně... To si jen myslíte. A těch 100W je jen k smíchu. Pomocí 50W ERS50 prohřeju daleko víc než 100W trafopájkou - mockrát vyzkoušeno. Jen je potřeba vzít si správný hrot pro aktuální práci.

	Martin.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Sull Ivan
Sent: Thursday, October 16, 2014 10:12 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: vyspajkovanie elektrolytu

vyborne popsany postup, co napsal kolega Pavel..

trebaze jsem neco podobne hakliveho nedelal uz hodne dlouho (snad naposled na nejakem mainframe, kde jsem vymenoval svaby na 8vrstevnych deskach), muzu doplnit o nejaky ten bod, ktery se mi osvedcil:
- odsavackou postupne odsavat, co jde
- hlavne nespechat!

kdyz se prehreje deska, odchazi prokoveni, spaluji se cesty v okoli (a schvalne ty v mezivrstvach, co nejsou videt), nebo okolni soucastky.
takze prohrat a odsat. nechat vychladnout. pohrat si s tim. je to jemna prace, zadne nasili a spech.

agilni a extremni metody jsou (snad) vhodne pro vyvoj sw, ale hw vyzaduje jemne zachazeni jak ... (doplnte si co chcete a co se hodi)
:)