Izolační trafo a zásuvka

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Neděle Říjen 12 21:03:27 CEST 2014

Dne 12.10.2014 20:08, Alexandra Svobodová napsal(a):
> Hezký večer,
>
>     asi mé myšlenky jely rychleji než zbytek mozku, kdo ví. Ale
> myslela jsem to takto: Izolační trafo, podle původního návodu, je
> určené k použití v laboratoři na měření na různých zařízeních, které
> mají být napájená ze sítě. Je veliký předpoklad, že pokud se uvnitř
> zařízení má měřit, tak se v něm i vrtá.

Čistě hypoteticky - pokud se někdo v něčem pod napětím vrtá a používá
oddělovací trafo, asi o tom něco ví a nebude dělat věci viz. níže.

Já když používám odd. tafo, tak jenom kvůli tomu, abych nezničil
osciloskop, meřicí šňůry ( utavené hroty ) a třeba proto, aby mi tam
netekly "bludné proudy", zemní smyčky,
aby mi to "nebrumilo" atd.   Koupit jí můžu i za odd. trafem kdykoliv,
když vím kam správně zanořit prsty :-)
Nakonec koupit jí můžu i když to není připojené k síti - ještě stále mám
v v prstu dírku jak jsem si sáhnul na elyt ve fotoblesku - baerie
vyndané týden před tím :-(
Ještě po šlupce tam bylo 300V.  A hodně špatně se to hojí :-(

No a pak se používají odd. trafa z čistě bezpečnostních hledisek - kvůli
možnému úrazu při poruše zařízení.