Izolační trafo a zásuvka

Neděle Říjen 12 20:08:48 CEST 2014

Hezký večer,

	asi mé myšlenky jely rychleji než zbytek mozku, kdo ví. Ale myslela
jsem to takto: Izolační trafo, podle původního návodu, je určené k
použití v laboratoři na měření na různých zařízeních, které mají být
napájená ze sítě. Je veliký předpoklad, že pokud se uvnitř zařízení má
měřit, tak se v něm i vrtá. Takže pokud, dojde k průrazu na kostru a
člověk si sáhne jak uvnitř, tak na tu kostru, tak ji rovnou koupí.

	Pokud se budeme bavit o skutečné síti IT, ta je také za trafem, ale
nikdo se nevrtá uvnitř zařízení a sahá se jen na neživé části, tak
průraz na kostru není nebezpečná situace. Pokud tedy trafo správně
odděluje. Potom je i celkem jedno, jestli jsou kostry uzemněné nebo jen
pospojené.

	Pokud v síti IT vznikne druhá porucha typu průraz, tak se stále nic
nestane (pokud se s kostrou spojí stejný pracovní vodič) nebo dojde k
výpadku jištění, protože dojde ke zkratu (pokud se s kostrou spojí druhý
pracovní vodič).

	Asi to bude chtít se lépe vyjadřovat, ale nevím, jak na to :-(

	Omlouvám se za plašení.

Saša Svobodová

PS: Na tyto myšlenky mne přivedl článek v říjnové PE.