Re: Jak zesílit piezo

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pátek Listopad 28 14:27:22 CET 2014

Ta paralelní cívka se hodí vlastně jen v situaci, kdy použijeme přerušovací
typ budiče, tedy takový, který něco vodivého paralelně nutně potřebuje.

V případě typického CMOS budiče tento problém nemáme. Ale aby sériová cívka
pomohla, musíme dosáhnout rezonance, tzn. nemůžeme tam dát jen tak nějakou,
ale přesně spočítanou. Výsledkem je čistý sinus a minimální spotřeba.

PH

Od: Alexandra Svobodová hwnews na zirafoviny.cz(mailto:hwnews na zirafoviny.cz)
" teoreticky to nedokážu vysvětlit, ale praxe mi říká, že cívka daná do
série s piezem způsobí změnu tónu (což se dá celkem čekat) a jeho
zeslabení. Ta stejná cívka daná paralelně tón velmi zesílí (no a také
trochu zkreslí).

U pieza je ale důležitá ještě jedna věc a to, odvést z něj náboj. Což
třeba ta paralelní cívka dělá sama o sobě. Pokud piezo budí přímo výstup
procesoru, tak náboj vybíjí ten budič, ale pokud se piezo zapojí stejně
jako normální reproduktor, tak se člověk může dočkat překvapení v podobě
ticha.