Jak zesílit piezo

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pátek Listopad 28 14:09:25 CET 2014

Zdravím,

> Hezké odpoledne,
>
> 	teoreticky to nedokážu vysvětlit, ale praxe mi říká, že cívka daná do
> série s piezem způsobí změnu tónu (což se dá celkem čekat) a jeho
> zeslabení. Ta stejná cívka daná paralelně tón velmi zesílí (no a také
> trochu zkreslí).

To bude opravdu celkem dost záviset na budicím obvodu, jak zde již bylo
řečeno. Aby pořádně rezonoval sériový obvod, potřebuje mít zbytek obvodu
co nejnižší impedanci, naopak aby rezonoval paralelní, musí mí zbytek
obvodu impedanci co nejvyšší. Vždyť je to logické - pokud nahradíte v
sériovém obvodu zdroj zkratem (nulová impedance) a v paralelním ho odstraníte
(nekonečná impedance), co vlastně zbyde ? L a C zapojené svorkami k sobě,
tj. naprosto tentýž obvod :-). Ve svém příspěvku jsem předpokládal (možná
mylně), že impedance budiče je nízká - nějaký tranzistorový výstup. Pokud
jsem se mýlil a je vysoká, s paralelním obvodem půjde dosáhnout lepších
výsledků.
  Zdraví Pavel