Vzorkovanie a fazovy sum (uz ked sme u tych oscilatorov)

Miroslav Mraz mraz na seznam.cz
Neděle Listopad 2 22:47:10 CET 2014

Tohle můžu plně potvrdit. Dělal jsem vyhodnocení HDO signálu pomocí
Goertzelova algoritmu a na starém ARM7TDMI od Atmelu to chodilo bez
problémů. Pak někdo chtěl port na STM32F0, tak si říkám, fajn, ten má
lepší převodník (12. místo 10. bit), to bude paráda.
Nebyla. Laboroval jsem celé odpoledne než mě napadlo přepnout hodiny AD
převodníku z ADCCLK (HSI14) na PCLK/2 - a světe div se začalo to chodit.
Sice to moc nechápu, protože vzorkování je 1kHz a je odvozeno z PCLK
čítačem, takže to ADCCKL, které je asynchronní (RC asi 14 MHz) má vliv
jen tu chvíli, kdy to sampluje. A to je jen zlomek periody (méně jak
1/100). Ale zase ten Goertzel bude (patrně) na fázový jitter extrémně
citlivý. Sice by ty závislosti šly dost snadno odsimulovat, ale když to
chodí, tak není důvod...
A je u toho docela dobře vidět rozdíl v citlivosti, když použiju HSI
(interní RC oscilátor) nebo HSE (XTAL) jako zdroj toho PCLK. On tady už
někde wek zmínil, že to HSI "šumí jako prase" - docela by mě zajímalo
jak to definovat trochu exaktněji.

Mrazík