Vzorkovanie a fazovy sum (uz ked sme u tych oscilatorov)

balu@home balu na k-net.fr
Neděle Listopad 2 21:17:57 CET 2014

Ahoj,
presnost hodin u prevodniku ma zasadny vplyv. Nemusia to byt ziadne
specialne, alebo rychle prevodniky. Ak sa pouzije prevodnik v jednocipe
na vzorkovanie signalu a jeho hodiny sa generuju softwarovo, alebo zo
zleho oscilatora (RC, LC, hradlo a pod.) tak sa da sprasit aj
nizkofrekvencny prevodnik.
Neznaly clovek potom laboruje preco mu to sumi a skresluje, ked take vo
vstupnom signale osciloskopom nevidi :-)
Obrazky som posielal z cisto pedagogickych dovodov, strasne rad by som
to ukazal studentom na mojej alma mater, ale tam sa uz nic neuci. Takze
aspon tu padnu na urodnu podu :-)
b.