Úroveň maturantů

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Pondělí Květen 19 21:54:48 CEST 2014


To se asi liší podle školy (to za nás nebylo). Kupříkladu na ten gympl,
kde je mladá (Gymnásium Christiana Dopplera v Praze) se dělaly
přijímačky a nejspíš u nich ve třídě není nikdo, koho matika a fysika
tak nějak nezajímá.
Já sám mám z mladé docela radost, protože loni (tedy v sekundě) vyhrála
s kolegyní ze třídy jako nejmladší účastnice celostátní soutěž Matfyz
FEAT s experimentem "Archimedův zákon v plynech" a letos se tam (v
tercii) chystají s experimentem "Diamagnetická levitace". A to ty
experimenty páchají doma, bez podpory školy.

Zdraví PavelK


Dne 19.5.2014 21:44, Jirka Mww napsal(a):
> No a to je právě ta otázka, co ta druhá, početnější skupina na té
> škole vůbec dělá ?  Čím se budou živit ? Instalatéra nebo zedníka pak
> člověk nesežene.
> Zrovna tak je problém sehnat operátora CNC strojů. Hlavně že se
> střední školy finacují za "kus" a pak mají všichni maturitu.  Některým
> maturantům
> dělá pronlém i trojčlenka.
>
>
> Dne 19. května 2014 21:38 Šerých Jakub <Serych na panska.cz
> <mailto:Serych na panska.cz>> napsal(a):
>
>     Dnes je to podle mých informací spíše naopak. Konkrétně
>     k integrálům se průmyslováci (alespoň na naší škole) dostanou víc
>     než gympláci (možná s výjimkou jednoho nebo dvou specializovaných
>     matematických gymplů). My je prostě k té elektrice potřebujem,
>     zatímco když to na gymplu nestihnou, houby se děje "však ono se to
>     na vejšce dožene".
>
>     Ale pochopitelně úroveň je někde úplně jinde, než byla za našich
>     studií. Ještě když jsem na Panské s učením začínal (před téměř
>     čtvrt stoletím :-))), studenti u maturity například v pohodě
>     odvodili telegrafní rovnice. Dneska? Je problém z nich vůbec
>     dostat, že něco jako telegrafní rovnice existuje.
>
>      
>
>     Ale nechci jen kritizovat. I dnes se najdou studenti, kteří vědí
>     za čím jdou, a ty je skutečně taková radost učit, že to
>     s přehledem překryje problémy s tou druhou poněkud početnější
>     :-))) skupinou.
>
>      
>
>     Jakub Šerých   
>
>      
>
>      
>
>     *From:*Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz
>     <mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz>] *On Behalf Of *Jirka Mww
>     *Sent:* Monday, May 19, 2014 9:22 PM
>     *To:* HW-news
>     *Subject:* Re: Úroveň maturantů
>
>      
>
>     Já tohle absolvoval na venkovském gymnasiu v letech 68 - 72. Je
>     pravda, že pak jsem měl
>
>     v prváku na FEL v Poděbradech docela pohodu.  Průmyslováci na tom
>     byli hůř,
>
>     někteří ani neměli ve čtvrtém ročníku matematiku.
>
>      
>
>     Dne 19. května 2014 21:17 Pavel Kořenský <pavel.korensky na dator3.cz
>     <mailto:pavel.korensky na dator3.cz>> napsal(a):
>
>
>     :-O A to už se jaksi na gymplu neučí integrace substitucí, per partes,
>     poučky toho typu, že derivace sinu je cosinus a derivace cosinu je
>     minus
>     sinus a že x na druhou po dé iks je 2x ?  Do nás tohle třídní drtila
>     skoro celý čtvrťák (maturita 1984, tehdy čtyřleté gymnásium Jana
>     Keplera
>     v Praze) až nás dohnala do stádia, kdy si člověk raději ani
>     nepamatoval
>     vzorečky pro pohyb tělesa ve fysice a raději si je ad-hoc odvodil z
>     pouček typu "rychlost je derivace dráhy podle času" či "zrychlení je
>     derivace rychlosti podle času a tedy druhá derivace dráhy podle
>     času"...
>
>     Zdraví PavelK
>
>
>     Dne 19.5.2014 21:03, Šerých Jakub napsal(a):
>     > Kupodivu, někdy ten integrál chápou lépe než ohmův zákon. Ten je
>     totiž na střední škole nenutíme moc počítat (ukážem jim základní
>     metody, ale že bychom chtěli, aby integrovali, jak když bičem
>     mrská, to rozhodně ne). Zatímco u ohmova zákona přijde počítání na
>     přetřes. A samozřejmě u záchytných příkladů vymýšlíme tak
>     jednoduchá čísla, aby to šlo spočítat z hlavy. To je bohužel ještě
>     horší varianta :-)) nebo spíše :-((
>     >
>     > Oni prostě ze základky nemají absolutně žádné početní návyky.
>     Slovo zlomek je naprosto nepřekonatelná bariéra. Pochopitelně
>     nemluvím o všech, najdou se i jednotlivci - skvělí počtáři, ale
>     velká většina to má tak, jak to popisuji.
>     >
>     > Ten dnešní konkrétní příklad: Student zkonstruoval jakýsi
>     (kupodivu i funkční) audio zesilovač. Tvrdil o tom, že to dává
>     výkon 50W, což nesedělo už jen podle použitého napájecího napětí.
>     Tak jsem se zeptal jaké by bylo zhruba napětí na 5 ohmovém
>     reproduktoru při výkonu 50W. Po cca 5 minutách bádání a několika
>     opravách se konečně dobelhal k odmocnině z 250 a když vedle sedící
>     kolegyně jen tak mimochodem řekla "no a to je něco mezi 15 a 16",
>     upadl do naprostého úžasu, že taková čísla umí odmocnit jen tak z
>     hlavy :-))))
>     >
>     > Jakub Šerých
>     >
>
>
>     _______________________________________________
>     HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz>
>     Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
>     http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
>
>
> -- 
> Zdravi
> Jirka OK1MWW
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20140519/ddcd93eb/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list