<html>
<head>
<meta content="text/html; charset=ISO-8859-2"
http-equiv="Content-Type">
</head>
<body text="#000000" bgcolor="#FFFFFF">
<div class="moz-cite-prefix">To se asi liší podle školy (to za nás
nebylo). Kupříkladu na ten gympl, kde je mladá (Gymnásium
Christiana Dopplera v Praze) se dělaly přijímačky a nejspíš u nich
ve třídě není nikdo, koho matika a fysika tak nějak nezajímá. <br>
Já sám mám z mladé docela radost, protože loni (tedy v sekundě)
vyhrála s kolegyní ze třídy jako nejmladší účastnice celostátní
soutěž Matfyz FEAT s experimentem "Archimedův zákon v plynech" a
letos se tam (v tercii) chystají s experimentem "Diamagnetická
levitace". A to ty experimenty páchají doma, bez podpory školy.<br>
<br>
Zdraví PavelK<br>
<br>
<br>
Dne 19.5.2014 21:44, Jirka Mww napsal(a):<br>
</div>
<blockquote
cite="mid:CAGNMtu009hp3O3iA9hpqhpok7SJ1vOYM=oRC-sHehoRfpQg99g@mail.gmail.com"
type="cite">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
charset=ISO-8859-2">
<div dir="ltr">
<div>
<div>No a to je právě ta otázka, co ta druhá, početnější
skupina na té škole vůbec dělá ? Čím se budou živit ?
Instalatéra nebo zedníka pak člověk nesežene. <br>
</div>
Zrovna tak je problém sehnat operátora CNC strojů. Hlavně že
se střední školy finacují za "kus" a pak mají všichni
maturitu. Některým maturantům<br>
</div>
dělá pronlém i trojčlenka. <br>
</div>
<div class="gmail_extra"><br>
<br>
<div class="gmail_quote">Dne 19. května 2014 21:38 Šerých Jakub
<span dir="ltr"><<a moz-do-not-send="true"
href="mailto:Serych@panska.cz" target="_blank">Serych@panska.cz</a>></span>
napsal(a):<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
.8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
<div link="blue" vlink="purple" lang="CS">
<div>
<p class="MsoNormal"><span
style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d">Dnes
je to podle mých informací spíše naopak. Konkrétně
k integrálům se průmyslováci (alespoň na naší škole)
dostanou víc než gympláci (možná s výjimkou jednoho
nebo dvou specializovaných matematických gymplů). My
je prostě k té elektrice potřebujem, zatímco když to
na gymplu nestihnou, houby se děje „však ono se to
na vejšce dožene“.</span></p>
<p class="MsoNormal"><span
style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d">Ale
pochopitelně úroveň je někde úplně jinde, než byla
za našich studií. Ještě když jsem na Panské s učením
začínal (před téměř čtvrt stoletím :-))), studenti u
maturity například v pohodě odvodili telegrafní
rovnice. Dneska? Je problém z nich vůbec dostat, že
něco jako telegrafní rovnice existuje.</span></p>
<p class="MsoNormal"><span
style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d"> </span></p>
<p class="MsoNormal"><span
style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d">Ale
nechci jen kritizovat. I dnes se najdou studenti,
kteří vědí za čím jdou, a ty je skutečně taková
radost učit, že to s přehledem překryje problémy
s tou druhou poněkud početnější :-))) skupinou. </span></p>
<p class="MsoNormal"><span
style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d"> </span></p>
<p class="MsoNormal"><span
style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d">Jakub
Šerých </span></p>
<p class="MsoNormal"><span
style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d"> </span></p>
<p class="MsoNormal"><a moz-do-not-send="true"
name="14615fd716ba8fb9__MailEndCompose"><span
style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d"> </span></a></p>
<div style="border:none;border-left:solid blue
1.5pt;padding:0cm 0cm 0cm 4.0pt">
<div>
<div style="border:none;border-top:solid #b5c4df
1.0pt;padding:3.0pt 0cm 0cm 0cm">
<p class="MsoNormal"><b><span
style="font-size:10.0pt;font-family:"Tahoma","sans-serif"">From:</span></b><span
style="font-size:10.0pt;font-family:"Tahoma","sans-serif"">
Hw-list [mailto:<a moz-do-not-send="true"
href="mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz"
target="_blank">hw-list-bounces@list.hw.cz</a>]
<b>On Behalf Of </b>Jirka Mww<br>
<b>Sent:</b> Monday, May 19, 2014 9:22 PM<br>
<b>To:</b> HW-news<br>
<b>Subject:</b> Re: Úroveň maturantů</span></p>
</div>
</div>
<div class="">
<p class="MsoNormal"> </p>
<div>
<div>
<div>
<p class="MsoNormal">
Já tohle absolvoval na venkovském gymnasiu v
letech 68 - 72. Je pravda, že pak jsem měl</p>
</div>
<p class="MsoNormal">v prváku na FEL v
Poděbradech docela pohodu. Průmyslováci na
tom byli hůř,</p>
</div>
<p class="MsoNormal">někteří ani neměli ve čtvrtém
ročníku matematiku. </p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal" style="margin-bottom:12.0pt"> </p>
<div>
<p class="MsoNormal">Dne 19. května 2014 21:17
Pavel Kořenský <<a moz-do-not-send="true"
href="mailto:pavel.korensky@dator3.cz"
target="_blank">pavel.korensky@dator3.cz</a>>
napsal(a):</p>
</div>
<p class="MsoNormal" style="margin-left:5.25pt"><br>
:-O A to už se jaksi na gymplu neučí integrace
substitucí, per partes,<br>
poučky toho typu, že derivace sinu je cosinus a
derivace cosinu je minus<br>
sinus a že x na druhou po dé iks je 2x ? Do nás
tohle třídní drtila<br>
skoro celý čtvrťák (maturita 1984, tehdy
čtyřleté gymnásium Jana Keplera<br>
v Praze) až nás dohnala do stádia, kdy si člověk
raději ani nepamatoval<br>
vzorečky pro pohyb tělesa ve fysice a raději si
je ad-hoc odvodil z<br>
pouček typu "rychlost je derivace dráhy podle
času" či "zrychlení je<br>
derivace rychlosti podle času a tedy druhá
derivace dráhy podle času"...<br>
<br>
Zdraví PavelK<br>
<br>
<br>
Dne 19.5.2014 21:03, Šerých Jakub napsal(a):<br>
> Kupodivu, někdy ten integrál chápou lépe
než ohmův zákon. Ten je totiž na střední škole
nenutíme moc počítat (ukážem jim základní
metody, ale že bychom chtěli, aby integrovali,
jak když bičem mrská, to rozhodně ne). Zatímco u
ohmova zákona přijde počítání na přetřes. A
samozřejmě u záchytných příkladů vymýšlíme tak
jednoduchá čísla, aby to šlo spočítat z hlavy.
To je bohužel ještě horší varianta :-)) nebo
spíše :-((<br>
><br>
> Oni prostě ze základky nemají absolutně
žádné početní návyky. Slovo zlomek je naprosto
nepřekonatelná bariéra. Pochopitelně nemluvím o
všech, najdou se i jednotlivci - skvělí počtáři,
ale velká většina to má tak, jak to popisuji.<br>
><br>
> Ten dnešní konkrétní příklad: Student
zkonstruoval jakýsi (kupodivu i funkční) audio
zesilovač. Tvrdil o tom, že to dává výkon 50W,
což nesedělo už jen podle použitého napájecího
napětí. Tak jsem se zeptal jaké by bylo zhruba
napětí na 5 ohmovém reproduktoru při výkonu 50W.
Po cca 5 minutách bádání a několika opravách se
konečně dobelhal k odmocnině z 250 a když vedle
sedící kolegyně jen tak mimochodem řekla "no a
to je něco mezi 15 a 16", upadl do naprostého
úžasu, že taková čísla umí odmocnit jen tak z
hlavy :-))))<br>
><br>
> Jakub Šerých<br>
><br>
<br>
</p>
</div>
</div>
</div>
</div>
</div>
<br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a
moz-do-not-send="true" href="http://www.HW.cz"
target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a moz-do-not-send="true" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a moz-do-not-send="true"
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
<br>
</blockquote>
</div>
<br>
<br clear="all">
<br>
-- <br>
Zdravi<br>
Jirka OK1MWW
</div>
<br>
<fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
<br>
<pre wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
<br>
</body>
</html>