<html>
  <head>
    <meta content="text/html; charset=ISO-8859-2"
      http-equiv="Content-Type">
  </head>
  <body text="#000000" bgcolor="#FFFFFF">
    <div class="moz-cite-prefix">To se asi liší podle školy (to za nás
      nebylo). Kupříkladu na ten gympl, kde je mladá (Gymnásium
      Christiana Dopplera v Praze) se dělaly přijímačky a nejspíš u nich
      ve třídě není nikdo, koho matika a fysika tak nějak nezajímá. <br>
      Já sám mám z mladé docela radost, protože loni (tedy v sekundě)
      vyhrála s kolegyní ze třídy jako nejmladší účastnice celostátní
      soutěž Matfyz FEAT s experimentem "Archimedův zákon v plynech" a
      letos se tam (v tercii) chystají s experimentem "Diamagnetická
      levitace". A to ty experimenty páchají doma, bez podpory školy.<br>
      <br>
      Zdraví PavelK<br>
      <br>
      <br>
      Dne 19.5.2014 21:44, Jirka Mww napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote
cite="mid:CAGNMtu009hp3O3iA9hpqhpok7SJ1vOYM=oRC-sHehoRfpQg99g@mail.gmail.com"
      type="cite">
      <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
        charset=ISO-8859-2">
      <div dir="ltr">
        <div>
          <div>No a to je právě ta otázka, co ta druhá, početnější
            skupina na té škole vůbec dělá ?  Čím se budou živit ?
            Instalatéra nebo zedníka pak člověk nesežene. <br>
          </div>
          Zrovna tak je problém sehnat operátora CNC strojů. Hlavně že
          se střední školy finacují za "kus" a pak mají všichni
          maturitu.  Některým maturantům<br>
        </div>
        dělá pronlém i trojčlenka. <br>
      </div>
      <div class="gmail_extra"><br>
        <br>
        <div class="gmail_quote">Dne 19. května 2014 21:38 Šerých Jakub
          <span dir="ltr"><<a moz-do-not-send="true"
              href="mailto:Serych@panska.cz" target="_blank">Serych@panska.cz</a>></span>
          napsal(a):<br>
          <blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
            .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
            <div link="blue" vlink="purple" lang="CS">
              <div>
                <p class="MsoNormal"><span
style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d">Dnes
                    je to podle mých informací spíše naopak. Konkrétně
                    k integrálům se průmyslováci (alespoň na naší škole)
                    dostanou víc než gympláci (možná s výjimkou jednoho
                    nebo dvou specializovaných matematických gymplů). My
                    je prostě k té elektrice potřebujem, zatímco když to
                    na gymplu nestihnou, houby se děje „však ono se to
                    na vejšce dožene“.</span></p>
                <p class="MsoNormal"><span
style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d">Ale
                    pochopitelně úroveň je někde úplně jinde, než byla
                    za našich studií. Ještě když jsem na Panské s učením
                    začínal (před téměř čtvrt stoletím :-))), studenti u
                    maturity například v pohodě odvodili telegrafní
                    rovnice. Dneska? Je problém z nich vůbec dostat, že
                    něco jako telegrafní rovnice existuje.</span></p>
                <p class="MsoNormal"><span
style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d"> </span></p>
                <p class="MsoNormal"><span
style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d">Ale
                    nechci jen kritizovat. I dnes se najdou studenti,
                    kteří vědí za čím jdou, a ty je skutečně taková
                    radost učit, že to s přehledem překryje problémy
                    s tou druhou poněkud početnější :-))) skupinou. </span></p>
                <p class="MsoNormal"><span
style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d"> </span></p>
                <p class="MsoNormal"><span
style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d">Jakub
                    Šerých   </span></p>
                <p class="MsoNormal"><span
style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d"> </span></p>
                <p class="MsoNormal"><a moz-do-not-send="true"
                    name="14615fd716ba8fb9__MailEndCompose"><span
style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1f497d"> </span></a></p>
                <div style="border:none;border-left:solid blue
                  1.5pt;padding:0cm 0cm 0cm 4.0pt">
                  <div>
                    <div style="border:none;border-top:solid #b5c4df
                      1.0pt;padding:3.0pt 0cm 0cm 0cm">
                      <p class="MsoNormal"><b><span
style="font-size:10.0pt;font-family:"Tahoma","sans-serif"">From:</span></b><span
style="font-size:10.0pt;font-family:"Tahoma","sans-serif"">
                          Hw-list [mailto:<a moz-do-not-send="true"
                            href="mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz"
                            target="_blank">hw-list-bounces@list.hw.cz</a>]
                          <b>On Behalf Of </b>Jirka Mww<br>
                          <b>Sent:</b> Monday, May 19, 2014 9:22 PM<br>
                          <b>To:</b> HW-news<br>
                          <b>Subject:</b> Re: Úroveň maturantů</span></p>
                    </div>
                  </div>
                  <div class="">
                    <p class="MsoNormal"> </p>
                    <div>
                      <div>
                        <div>
                          <p class="MsoNormal">
                            Já tohle absolvoval na venkovském gymnasiu v
                            letech 68 - 72. Je pravda, že pak jsem měl</p>
                        </div>
                        <p class="MsoNormal">v prváku na FEL v
                          Poděbradech docela pohodu.  Průmyslováci na
                          tom byli hůř,</p>
                      </div>
                      <p class="MsoNormal">někteří ani neměli ve čtvrtém
                        ročníku matematiku. </p>
                    </div>
                    <div>
                      <p class="MsoNormal" style="margin-bottom:12.0pt"> </p>
                      <div>
                        <p class="MsoNormal">Dne 19. května 2014 21:17
                          Pavel Kořenský <<a moz-do-not-send="true"
                            href="mailto:pavel.korensky@dator3.cz"
                            target="_blank">pavel.korensky@dator3.cz</a>>
                          napsal(a):</p>
                      </div>
                      <p class="MsoNormal" style="margin-left:5.25pt"><br>
                        :-O A to už se jaksi na gymplu neučí integrace
                        substitucí, per partes,<br>
                        poučky toho typu, že derivace sinu je cosinus a
                        derivace cosinu je minus<br>
                        sinus a že x na druhou po dé iks je 2x ?  Do nás
                        tohle třídní drtila<br>
                        skoro celý čtvrťák (maturita 1984, tehdy
                        čtyřleté gymnásium Jana Keplera<br>
                        v Praze) až nás dohnala do stádia, kdy si člověk
                        raději ani nepamatoval<br>
                        vzorečky pro pohyb tělesa ve fysice a raději si
                        je ad-hoc odvodil z<br>
                        pouček typu "rychlost je derivace dráhy podle
                        času" či "zrychlení je<br>
                        derivace rychlosti podle času a tedy druhá
                        derivace dráhy podle času"...<br>
                        <br>
                        Zdraví PavelK<br>
                        <br>
                        <br>
                        Dne 19.5.2014 21:03, Šerých Jakub napsal(a):<br>
                        > Kupodivu, někdy ten integrál chápou lépe
                        než ohmův zákon. Ten je totiž na střední škole
                        nenutíme moc počítat (ukážem jim základní
                        metody, ale že bychom chtěli, aby integrovali,
                        jak když bičem mrská, to rozhodně ne). Zatímco u
                        ohmova zákona přijde počítání na přetřes. A
                        samozřejmě u záchytných příkladů vymýšlíme tak
                        jednoduchá čísla, aby to šlo spočítat z hlavy.
                        To je bohužel ještě horší varianta :-)) nebo
                        spíše :-((<br>
                        ><br>
                        > Oni prostě ze základky nemají absolutně
                        žádné početní návyky. Slovo zlomek je naprosto
                        nepřekonatelná bariéra. Pochopitelně nemluvím o
                        všech, najdou se i jednotlivci - skvělí počtáři,
                        ale velká většina to má tak, jak to popisuji.<br>
                        ><br>
                        > Ten dnešní konkrétní příklad: Student
                        zkonstruoval jakýsi (kupodivu i funkční) audio
                        zesilovač. Tvrdil o tom, že to dává výkon 50W,
                        což nesedělo už jen podle použitého napájecího
                        napětí. Tak jsem se zeptal jaké by bylo zhruba
                        napětí na 5 ohmovém reproduktoru při výkonu 50W.
                        Po cca 5 minutách bádání a několika opravách se
                        konečně dobelhal k odmocnině z 250 a když vedle
                        sedící kolegyně jen tak mimochodem řekla "no a
                        to je něco mezi 15 a 16", upadl do naprostého
                        úžasu, že taková čísla umí odmocnit jen tak z
                        hlavy :-))))<br>
                        ><br>
                        > Jakub Šerých<br>
                        ><br>
                        <br>
                      </p>
                    </div>
                  </div>
                </div>
              </div>
            </div>
            <br>
            _______________________________________________<br>
            HW-list mailing list  -  sponsored by <a
              moz-do-not-send="true" href="http://www.HW.cz"
              target="_blank">www.HW.cz</a><br>
            <a moz-do-not-send="true" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
            <a moz-do-not-send="true"
              href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
              target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
            <br>
          </blockquote>
        </div>
        <br>
        <br clear="all">
        <br>
        -- <br>
        Zdravi<br>
        Jirka OK1MWW
      </div>
      <br>
      <fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
      <br>
      <pre wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
    </blockquote>
    <br>
  </body>
</html>