Nabijeni autobaterie

Úterý Leden 28 12:52:21 CET 2014

Ohledně Pb baterie bych měl jeden dotaz. Dřív u baterií "klasické
technologie" končilo nabíjení kdy článek plynoval, napětí bylo cca 2,6V
(napětí různé podle stavu baterie) a konec nabíjení se poznal tak, že už
dále nestoupalo. Když jsme dělali v ŽOS Nymburk v roce 85 první
baterkárnu, nějak takhle vypadal technologický postup nabíjení Pb
baterií na Sergeje. Byly to baterky, které se jako nové musely formovat,
první nabíjení malým proudem strašně dlouho (snad 2 dny?) a při tom se
hřály, musela se hlídat teplota. Když jsem se snažil takhle úplně nabít
autobaterii Ca/Ca, tak velké napětí jsem nedosáhnul, bylo to pod 15V. V
servisu mi pak říkali, že to napětí nikdy tak nevyleze a že se jí trápím
zbytečně. Takže něco je přece jen jinak než bývalo? Zatím co o NiCd
baterkách vím kde co, baterka v autě je věc s kterou se nic nedělá a
když už to nestartuje, koupí se nová.
Anděl