<html>
<head>
<meta content="text/html; charset=ISO-8859-2"
http-equiv="Content-Type">
</head>
<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
<div class="moz-cite-prefix">Ohledně Pb baterie bych měl jeden
dotaz. Dřív u baterií "klasické technologie" končilo nabíjení kdy
článek plynoval, napětí bylo cca 2,6V (napětí různé podle stavu
baterie) a konec nabíjení se poznal tak, že už dále nestoupalo.
Když jsme dělali v ŽOS Nymburk v roce 85 první baterkárnu, nějak
takhle vypadal technologický postup nabíjení Pb baterií na
Sergeje. Byly to baterky, které se jako nové musely formovat,
první nabíjení malým proudem strašně dlouho (snad 2 dny?) a při
tom se hřály, musela se hlídat teplota. Když jsem se snažil takhle
úplně nabít autobaterii Ca/Ca, tak velké napětí jsem nedosáhnul,
bylo to pod 15V. V servisu mi pak říkali, že to napětí nikdy tak
nevyleze a že se jí trápím zbytečně. Takže něco je přece jen jinak
než bývalo? Zatím co o NiCd baterkách vím kde co, baterka v autě
je věc s kterou se nic nedělá a když už to nestartuje, koupí se
nová.<br>
Anděl<br>
<br>
On 28.1.2014 9:42, Draček Fráček wrote:<br>
</div>
<blockquote
cite="mid:CABwX24r_uWkPuKZqLwO+kNpmVcevH6o77MJWcGGyJcw1xU7_UQ@mail.gmail.com"
type="cite">
<div dir="ltr">
<div>
<div>
<div>
<div>
<div>
<div>
<div>Jeden odkaz jsme vam jiz dal, dalsi viz
napriklad<br>
<a moz-do-not-send="true"
href="http://canov.jergym.cz/elektro/clanky2/olov.pdf">http://canov.jergym.cz/elektro/clanky2/olov.pdf</a><br>
</div>
Pokud chcte tlustou knihu tak <a
moz-do-not-send="true"
href="http://www.amazon.de/Lead-Acid-Batteries-Technology-Detchko-Pavlov/dp/0444528822">http://www.amazon.de/Lead-Acid-Batteries-Technology-Detchko-Pavlov/dp/0444528822</a><br>
</div>
jde najit i v pdf <br>
</div>
Nicmene rozhodujici jsou tyto hodnoty.<br>
</div>
Nominalni napeti nabiteho clanku pri 20C je 2.105V
(6clanku 12.63)<br>
</div>
Pri trvalem dobijeni by dobijeci napeti nemelo presahnout
2,32V u baterie s zaplavenymi elektrodami ( 6clanku 13.92V)
pokud je primarnim ucelem maximalni zivotnost baterie a ne
ulozena energie, je spise doporuceno 2,24V/clanek<br>
</div>
<div>vyse uvedene hodnoty se mohou podle vyrobni technologie
lisit o +-50mV/clanek<br>
</div>
Vse plati pro teplotu 20C, 6 clankova baterka ma teplotni
koeficient -0,0235V/C<br>
</div>
M.<br>
<div><br>
<br>
</div>
</div>
<div class="gmail_extra">
<br>
<br>
<div class="gmail_quote">Dne 27. ledna 2014 22:18 Michal Gregor
<span dir="ltr"><<a moz-do-not-send="true"
href="mailto:a2x1nptda8@email.cz" target="_blank">a2x1nptda8@email.cz</a>></span>
napsal(a):<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
.8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
Hledam nejaka PDFka k bateriim. Moc se nedari. Misto
technickych parametru marketinkove pohadky.<br>
<br>
Michal Gregor<br>
<br>
Dne 27.1.2014 22:08, gatilo napsal(a):
<div class="HOEnZb">
<div class="h5"><br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
.8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
27.1.2014, 22:05:52<br>
<br>
Snad se, pro malou prilohu nikdo zlobit nebude.<br>
<br>
S pozdravem Pavel<br>
mailto:<a moz-do-not-send="true"
href="mailto:gatilo" target="_blank">gatilo</a> +
zavinac + <a moz-do-not-send="true"
href="http://centrum.cz" target="_blank">centrum.cz</a><br>
<br>
--<br>
Michal Gregor napsal:<br>
<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
.8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
Hraju si s nabijeckou. Vypada to ze nabiji, ale jen
do 12,8 voltu. Neni to<br>
malo na oloveny akumulator?<br>
</blockquote>
<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
.8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
Je to nabijec firmy Tronic, podle navodu made in
Germany. Ale na plastovem<br>
krytu je napsano made in China.<br>
</blockquote>
<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
.8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
Michal Gregor<br>
</blockquote>
<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
.8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a
moz-do-not-send="true" href="http://www.HW.cz"
target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a moz-do-not-send="true"
href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a moz-do-not-send="true"
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a
moz-do-not-send="true" href="http://www.HW.cz"
target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a moz-do-not-send="true"
href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a moz-do-not-send="true"
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
<br>
</blockquote>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a
moz-do-not-send="true" href="http://www.HW.cz"
target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a moz-do-not-send="true"
href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a moz-do-not-send="true"
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</div>
</div>
</blockquote>
</div>
<br>
</div>
<br>
<fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
<br>
<pre wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
<br>
</body>
</html>