Proudový chránič a kapacita?

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Neděle Leden 19 21:59:20 CET 2014

On Sun, Jan 19, 2014 at 09:42:05PM +0100, Pikulik wrote:
> Proudový chránič nereaguje na zkrat mezi L a N.

Vím.

> Hlídá rozdíl proudů ve vodičích L a N, když překročí nastavenou
> mez (např. 30mA) tak vypne.

Vím.

> Problém může způsobovat svod nebo velká
> kapacita vůči zemi (PE).

Ano, přesně na tu kapacitu se ptám. Svod (jestli tim myslíte
„zkrat“ PE a N, resp. PE a fáze) jsem - alespoň částečně - vyloučil (propípáním).

Vůči zemi - musí to nezbytně znamenat PE, nebo to může být i nějaký
jiný potenciál (např. trubky do skutečné země či tak něco)?
Z logiky fungování proudového chrániče bych řekl že ano... ?

Může to být také případ studiového audio zesilovače s RMS 2x100W @ 4 Ohm?

> L.P.

Díky!

P.T.