Re: Otáčky motoru

AZe aze na seznam.cz
Neděle Leden 12 10:26:50 CET 2014

Kabeláže celé řady B4 byl zlý sen. Studeňáky a to chrastící alobalové
stínění, a další lahůdky, jako lupání v záznamu od jiskřícího kontaktu
elmagnetu, poddimenzovaný motor a prokluzující třecí převody... Snad jediné
plus bylo lité šasi. Inovace na B400 byla jem výměna krabice za tehdy módní
ostře hranaté, 100%ně neergonomické tvary.
Když se objevila nová řada B70, už tehdy v tisku silně kritizovaná jako
"mono-to je ono", designový to děs v podobě ošklivé tmavošedé nebo
tmavězelené krabice, očekávali jsme o něco lepší vlastnosti než u řady B5,
ze které to zrějmě vzniklo. Pkrok byla možnost postavit jej svisle, měl kryt
a cívky až 18cm. Jenže díky provázkovým brzdám a asi nejen kvůli nim se tyto
stroje zakrátko objevily v bazarech, a to jako nové. V Brně v Panské pod
Svoboďákem jsem ze skromných prostředků jeden kus zakoupil a úspěšně z něj
udělal fungující přístroj, později doplněný o HighCom, když mi známý přivezl
U401B z Frankfurtu...Tehdy se také objevily tvrzené hlavy. To je už
historie.
Fakt je, že hysterezní motory se přestaly používat a už u A77 byl opět
asynchronní motor, ale s elektronickou regulací otáček (změnou napětí).
Motory jsou menší-levnější a zmizel vliv frekvence sítě.
aze

----- Original Message -----
From: "Vláďa Anděl" <vaelektronik na vaelektronik.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Sunday, January 12, 2014 11:12 AM
Subject: Re: Otáčky motoru

B43 byl pro mě takový zlý sen, kamarádovi jsem ho opravoval. V jeho
bohaté kabeláži byl studeňák a při jeho hledání jsem musel (několikrát)
vyklopit desku elektroniky. Na ní šlo spousta drátů (né lanek ale
opravdu drátů) a než jsem našel chybu, další dva upadly a měl jsem zase
co dělat. Jinak idea koncepce toho magnetofonu byla na svojí dobu dobrá,
jen neměli soudruzi tak šetřit na provedení.
Anděl