Re: Otáčky motoru
AZe
aze na seznam.cz
Neděle Leden 12 10:26:50 CET 2014
Kabeláže celé řady B4 byl zlý sen. Studeňáky a to chrastící alobalové
stínění, a další lahůdky, jako lupání v záznamu od jiskřícího kontaktu
elmagnetu, poddimenzovaný motor a prokluzující třecí převody... Snad jediné
plus bylo lité šasi. Inovace na B400 byla jem výměna krabice za tehdy módní
ostře hranaté, 100%ně neergonomické tvary.
Když se objevila nová řada B70, už tehdy v tisku silně kritizovaná jako
"mono-to je ono", designový to děs v podobě ošklivé tmavošedé nebo
tmavězelené krabice, očekávali jsme o něco lepší vlastnosti než u řady B5,
ze které to zrějmě vzniklo. Pkrok byla možnost postavit jej svisle, měl kryt
a cívky až 18cm. Jenže díky provázkovým brzdám a asi nejen kvůli nim se tyto
stroje zakrátko objevily v bazarech, a to jako nové. V Brně v Panské pod
Svoboďákem jsem ze skromných prostředků jeden kus zakoupil a úspěšně z něj
udělal fungující přístroj, později doplněný o HighCom, když mi známý přivezl
U401B z Frankfurtu...Tehdy se také objevily tvrzené hlavy. To je už
historie.
Fakt je, že hysterezní motory se přestaly používat a už u A77 byl opět
asynchronní motor, ale s elektronickou regulací otáček (změnou napětí).
Motory jsou menší-levnější a zmizel vliv frekvence sítě.
aze
----- Original Message -----
From: "Vláďa Anděl" <vaelektronik na vaelektronik.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Sunday, January 12, 2014 11:12 AM
Subject: Re: Otáčky motoru
B43 byl pro mě takový zlý sen, kamarádovi jsem ho opravoval. V jeho
bohaté kabeláži byl studeňák a při jeho hledání jsem musel (několikrát)
vyklopit desku elektroniky. Na ní šlo spousta drátů (né lanek ale
opravdu drátů) a než jsem našel chybu, další dva upadly a měl jsem zase
co dělat. Jinak idea koncepce toho magnetofonu byla na svojí dobu dobrá,
jen neměli soudruzi tak šetřit na provedení.
Anděl
On 12.1.2014 10:54, Pavel Troller wrote:
> Zdravím,
>
> No, dnes už to asi říci lze, ale v době, kdy Tesla uvedla na trh B43,
> myslím, že nic lepšího u nás (alespoň z domácí produkce) nebylo a
> smrtelník jen těžko ušetřil na Revoxe z Tuzexu - a myslím, že tam ani
> nebyly, tam se daly občas koupit Sony nebo Grundig, ale Revox by tu stál
> více než škodovka a asi by ho nikdo nekoupil :-).
>> Soudruzi asi někde udělali chybu. Hysterezní motory byly možná
>> ještě u starších Sonetů, ale na 100% jsou u elektronkových Revoxů řady
>> 36:
>> "Your assurance against wow and flutter, now or later, is the huge Papst
>> Hysteresis - Synchronous capstan motor with external rotor directly
>> coupled
>> to a dynamically balanced flywheel by means of a special anti-vibration
>> rubber disc."
>> http://www.reeltoreel.de/worldwide/G36.htm
>>
>> Mimochodem s šíleností typu B4 jsem si rovněž užil taky kolem 18, kdy
>> jsem
>> jej přestavěl na stereo a předělal na něm mechaniku na tlačítkovou z B444
>> Lux. Jeho prudkou inovaci B400 mám ještě (v původním stavu) někde v
>> garáži.
_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
Další informace o konferenci Hw-list