Zdroj 24VAC/DC na 4VDC 2A

Petr King petr.king na atlas.cz
Pátek Srpen 22 11:11:43 CEST 2014

To je prave paradox, protoze tlumivka je na 3,25A - 47uH.
Kdyz jsem osadil 68uH na 0,7A, tak se snizila ucinnost ze 75 na 70 %,
ale zvlneni kleslo asi na polovinu.
47uH je ale hodnoty z datasheetu pro dane napeti a proud az 2A.
Vim, ze vrabci hnizdo je prusvih, ale nechtel jsem hned vyrabet desky,
chtel jsem si porovnat vice variant, vybrat civku a odzkouset chovani
pri zatizeni a az potom to navrhnout na cisto. Slo mi hlavne o pokusy s
velikosti civky - jak moc ji muzu poddimenzovat proudove, ale narazil
jsem hned ze startu s civkou 3,2A, proto mne to prekvapilo.

Jinak jeste dodam, ze ty zdroje z ciny, jsou strasne sra_ky. Jsou to
casto kopie LM25xx a nemaji s nimi nic spolecneho. Mam tady jeden, meril
jsem a zvlneni je 300mV ! Co se tyka proudu, chodi dobre, ale zvlneni je
odporne.
Zaujalo mne taky, ze pri zmene vstupniho napeti se najednou prudce zmeni
zvlneni. Z pravidelne pily najednou kazdy druhy zub je polovicni. Jako
by zacal oscilator vynechavat - docetl jsem se, ze nektere spinaky to
delaji, kdyz je vstupni napeti moc male.

P.