Zdroj 24VAC/DC na 4VDC 2A

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pátek Srpen 22 11:33:26 CEST 2014

On Fri, 22 Aug 2014, Petr King wrote:

> To je prave paradox, protoze tlumivka je na 3,25A - 47uH.
> Kdyz jsem osadil 68uH na 0,7A, tak se snizila ucinnost ze 75 na 70 %, ale
> zvlneni kleslo asi na polovinu.

No vetsi indukcnost je mensi zvlneni.

> 47uH je ale hodnoty z datasheetu pro dane napeti a proud az 2A.
> Vim, ze vrabci hnizdo je prusvih, ale nechtel jsem hned vyrabet desky, chtel
> jsem si porovnat vice variant, vybrat civku a odzkouset chovani pri zatizeni
> a az potom to navrhnout na cisto. Slo mi hlavne o pokusy s velikosti civky -
> jak moc ji muzu poddimenzovat proudove, ale narazil jsem hned ze startu s
> civkou 3,2A, proto mne to prekvapilo.

A jak jste vlastne meril tu zavislost zvlneni na napajecim napeti ?
Mate nejakou tabulku kde je vystupni napeti, vstupni napeti a velikost
vystupniho zvlneni ? Pokud snizite vstupni napeti tak, ze bude jen
o malo vetsi ne vystupni tak se spinac bude otvirat prakticky naporad
a pak je zvlneni minimalni, ale to neni zrovna bezny pracovni bod.

Pokud se vam nepresycuje civka tak by melo vystupni zvlneni snizit
i pridani dalsi kapacity na vystup.