Zdroj 24VAC/DC na 4VDC 2A

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pátek Srpen 22 10:13:33 CEST 2014

On Fri, 22 Aug 2014, Petr King wrote:

> Co mne trapi - na vystupu mam zvlneni 100mV - krasna pila. Co mne udivuje -
> zvlneni se s rostoucim proudem vubec nemeni. Co ma velky vliv, je vstupni
> napeti. V rozmezi 10-18V se krasne nafukuje, odhadem o 30%.
>
> A proto se ptam :
> 1) Je to normalni jev? Jak s tim bojovat? Jake je unosne zvlneni pro napajeni
> obvodu s mikroprocesory? Jednocipy / pameti / harddisky?

Pokud je zvlneni cisty trojuhelnik a zadne kolme hrany tak jsou
kondenzatory OK a i zeme, proste zadne seriove odpory v ceste.

Zvlneni je tedy pouze dane principem spinaneho zdroje - zmensit
se da zvyseni kmitoctu (to zhorsi ucinnost) nebo zvetsenim
indukcnosti civky nebo zvetsenim kapacity vystupnich kondenzatoru
nebo obojiho. Nebo pridanim dalsiho LC clanku na vystup ale to
je to same jako predchozi.

Jestli se velikost zvlneni meni se vstupnim napetim neni uplne
spravne - to by se menit nemelo - muze to signalizovat presycujici
se civku , chtelo by to civku na vetsi proud.