Re: OT: přechod z XP na Linux

Martin Vancl tux.martin na gmail.com
Úterý Duben 8 12:13:53 CEST 2014

Dne 8. dubna 2014 11:12 David Obdrzalek <David.Obdrzalek na mff.cuni.cz> napsal(a):
> Kdyz uz se tu rozvinula tak zajimava debata, rad bych se "prizeptal" - kdyz se
> XP zameni na nejaky linux, jak to je stran aktualizaci, firewallu a antiviru?
>
> Na XP byly aktualizace dulezite a optional (a z popisku se celkem dalo
> rozhodnout, jestli to chci nebo ne), firewall docela jednoduse nastavitelny a
> antiviru cela rada (nekdo preferoval ten, jiny onen). O aktualizacich jsem si
> rozhodoval sam, nektere jsem zamerne nedelal, nektere nove uzasne ficury ktere
> jsem nepotreboval jsem si nenechal nainstalovat, obcas znovu vypinal co se samo
> [...]

Antivir v Linuxu neni potreba a ani zadny plne Linuxovy pokud vim
neexistuje. Je treba AVG pro Linux, ale to slouzi k odchytavani
Windows viru na server, ke kteremu pristupuji Win stanice.
http://wiki.ubuntu.cz/antivirus

Aktualizace mi v Ubuntu prinasi pouze opravy chyb, ne nove verze. Ja
mam stare Ubuntu 12.10 a LibreOffice mam ve verzi 3.6.2
http://packages.ubuntu.com/quantal/libreoffice, ale v nejnovejsim
Ubuntu je LibreOffice 4.2.3
http://packages.ubuntu.com/trusty/libreoffice. Pokud ale chci, nic mi
nebrani sam si nainstalovat nejnovejsi LibreOffice i do stareho
Ubuntu.
Takze se neni treba bat, ze by jedna aktualizace zmenila ovladani
celeho systemu.
Jedna z mala vyjimek je Firefox, ten se aktualizuje na nejnovejsi
verze. Takze i ve starem Ubuntu mam Firefox 28. Ale to je nutnost,
zkuste si pouzivat 5 let stary www prohlizec...

Firewall se da v Linux vyladit do uplne dokonalosti pomoci iptables,
coz je narocne. Exituje celkem dost grafickych klikatek, pak je to
zalezitost par minut a par kliknuti mysi
http://wiki.ubuntu.cz/bezpe%C4%8Dnost/firewall#konfigurace_iptables

--
S pozdravem
Bc. Martin Vancl